Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettagility-freestyle-mm
Läst 1476 ggr
Lenekt
2

Börja med agility

Jag är sugen på att prova agility med vår sheltiekille. Vi köpte en tunnel förra sommaren och han älskade den!

Jag tänkte prova slalom och hopphinder nu. Men nu undrar jag en sak. Vi har inte gått någon kurs i agility (han är 13 månader), ska gå en prova-på-kurs i sommar. Men borde jag vänta med att träna hemma tills vi gått kurs för att han ska lära in på rätt sätt? kan det bli fel eller bli svårare att göra rätt sedan när det blir kurs? Hoppas att ni förstår hur jag menar! Vad tror ni?

Lenekt
0

Jag vill bara säga också att jag har själv ingen tidigare erfarenhet av att träna agility, men jag har försökt läsa endel om det och sett en del filmer på nätet om hur man kan träna.

Kitten86
0

Om du själv är helt grön inom agility så skulle jag rekomendera dig att vänta så att ni lär in rätt från början. En sheltie lär sig fort och skulle inlärningen bli fel så är det ett rent h**vete att bli av med det och lära in rätt!!

Men kul att han tycks tycka att det är roligt! Hoppas att du kommer tycka detsamma…. När är er prova-på-kurs?

Lenekt
1

Hej! Tack för ditt svar! :) Ja det kanske är bästa att vänta så att det blir rätt från början.

Det är inte bestämt något datum ännu när kursen ska börja. Men någon gång i sommar.

Beckibus
0

Jag kan bara hålla med 2! Berätta hur det går/ gått sen på kursen! :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Kjelle
0

Ja vi måste få höra hur det går.