Hur föremålsintresserade?
Hur föremålsintresserade är era shelties?
Lexie är verkligen galen! Hon kampar, bär och lyfter allt. Kampar i tröjor, byxor, tennisbollar, snören, koppel och ja allt man kommer på. Kan även lyfta upp henne och hade önskat att man kunde få tävla skydd med shelties, då hade jag tränat som satan och sen tävlat. Lexie tycker även att bollar och andra föremål är det absolut bästa som finns!
Moa var inte föremålsintresserad när jag köpte henne (hon var då 1 år), varken med leksaker eller liknande. Så det är något jag har "lärt in"/tränat upp, och nu tycker hon det är kul att kampa med kopplet, pinnar, osv. När HON vill då såklart.
Men hon är inte tillräckligt föremålsintresserad så att jag skulle kunna använda det som belöning.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Viggo är knäpp. Kampar drar och leker. Föremålsintresset har ökat än mer tack vare träning. Men han har alltid haft ett stort sådant. Dock accepterar jag inte att han biter mig i hasorna längre. *ler*
På filmklippet är han nästan exakt 1 år gammal. *tänk vad tiden går*
Mvh Emelie 
En "kamp" galen sheltie här med och MYCKET föremålsintresserad. Något som självfallet ökat då jag berömmt han och tränat honom i att hämta, bära etc etc
Blir ju nästan ledsen av att läsa allt detta. Min sheltie är inte de minsta föremålsintresserad. Han kan ha dragkamp en kort stund, men oftast kan man vifta med leksaken framför honom utan att han bryr sig. bara nosa, och kissa typ.
#4 Du är inte ensam.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag har en av varge.. En kampar bra och den andra tycker att jag är dum i huvudet som ligger på marken för att få henne intresserad :P
#4 Wilma är inte heller föremålsintresserad. Vi kan ha dragkamp några sekunder och sedan tröttnar hon. Är helt enkelt inte intreserad.
Om jag kastar en boll springer hon efter den endast en gång, sedan bryr hon sig inte…
Hon gillar däremot att springa, att "bli jagad" och att springa efter själv.
Sajtvärd på Sheltie IFokus