Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 1866 ggr
Ronja06
0

Hundutställning! :)

Igår var jag och Ronja på hundutställning i Mariestad! Det var hur kul som helst och vi träffade många vuxna shelties och även ca. fyra sheltie valpar! Cool En valp på 8 veckor, en på 11veckor, en 4 månaders valp och en på 3,5 månader! Jag blev helt valptokigt! Räcka ut tungan Tror även att min mamma och blev det… *skratt*

Vi kom iallafall 2:a i Juniorklassen med Ronja. Inte så dåligt enligt mig eftersom hon är väldigt stor för att vara en sheltie. (38cm) Vi blev jätte nöjda och hem åkte sedan en trött och glad trio. Man blir trött av att vara från 11.00 till 15.30 på en hundutställning. Då man även vaknat runt 05.00. Och har sedan 2 timmars resa hem. *suck* Det är lång väntan och sedan ca. 5 minuter senare är det slut.

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

Grattis! Frankie är ca 43 cm i mankhöjd, och har ståndöron. Så honom är det nog ingen idé att ställa ut:P Men som tur är ska vi ha honom som sällskap och senare blir det troligen även agility:)

Kul att det gick bra!

Kramar

medde
0

Visst är det kul med utställning.
samt ett grattis till dig och lilla vovve.Skrattande
Men så jobbigt ska du inte säga att det är,
Dvs om man jämnför med katt utställning
 Då jag ställer mina katter, så har vi brukligt vet bes mellan 07.00_09.00 sedan får vi inte gå föränn ca kl17.00,
Det blir långa dagar,ärligt man är helt slut i luvan efter en sådan dag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

Tack så mycket! Skrattande

Jag tyckte det var jobbigt. Räcka ut tungan *för mycket sol* Blev helt yr efter ett tag. Och självklart hade jag inte pengar så det räckte för en dricka. *suck* Och vattenflaskan glömde man hemma. Räcka ut tunganFundersam 

Vad roligt att du ställer dina katter. Har själv en renrasig Ocicat hemma. Hon är jätte fin tycker uppfödaren, men har aldrig orkat tyvärr ha med henne på utställning. Fundersam

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
0

jättekul att det gick bra :) hur många andra hundar var det i juniorklassen?

vad tyckte dommarna om ronja? :)

Paulines
0

Grattis !!!

medde
0

#3  jag har 3 st chornish rex flickor
som jag ställer ut, titta gärna in på min hemsida  och titta lite.
men lämna gärna  avtryck i gäst boken
http://web.comhem.se/airbase/

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

#4: Det var endast 3 stycken med i Juniorklassen som Ronja var med i. Men det var även en utställning med BARA sheltie med! Så blev helt klart nöjd! Fick ju jätte fin kritik och en snygg rosett. Skrattande

Domaren tyckte Ronja var jätte fin, och hade jätte bra temprament. Skrattande Hon viftade på svansen då domaren skulle hälsa på henne. Det är väldigt posetivt, och domaren gillade hennes sätt. Flört Hon hade bra propotioner (stavning?) Och bra gång. Fast hon drog tyvärr väldigt mycket i kopplet, och det gjorde att hennes "frambens rörelser" blev lite konstiga. Så det förlorade hon tyvärr lite på. Fundersam

#6: Jag lämnade en hälsning i din gästbok!

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
0

#7 kul :D

Ronja06
0

#8: Aaa… Skrattande Och nästa utställning är 9 Juni.

Mvh Emelie Förlägen

Leffe
0

Var är den utställningen någonstans?

Ronja06
0

#10: I vänersborg… Räcka ut tungan

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
0

hoppas den går lika bra :D

Jojsan
0

eller ännu bättre… :P :D

Leffe
0

Den som ska dit kan väl skriva ut lite flygblad och göra reklam för sheltie iFokus bland utställare och publik