Sommarplaner
Vad planerar du för sommaren angående dig och din hund?
Vi kommer göra långpromenader i skiogen med vår hund. När vi åker och besöker djurparker på semester får han troligen vara hos mina föräldrar.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag kommer inte göra någonting utan henne, vi ska upp till Norrland, till Gotland och GBG, även till agility SM och slottsloppet, dock står vi bara för publik i år :) Men annars blir det långa härliga promenader, träning i värmen och njuta av den sista tiden i Stockholm (med vänner osv) innan jag och Lex flyttar upp till Forshaga den 11/8 :)
Vi ska åka till Danmark på återträff till Buffys uppfödare, där ska hon få träffa sina syskon och mamma. Ska bli riktigt kul att träffa hennes syskon och mamma
Datum för sommarkalaset som de kallar det för är inte riktigt bestämt än. Annars kommer vi att tillbringa mesta delen i vår åretruntstuga på landet där hon kan vara lös och känna sig riktigt fri. Vi är där på helgerna nu med.
//Jonnix
I sommar blir det massa skogs prommenader sen ska vi hem till Kalmar och träffa lite familj och så sen får vi se har lite planer men det tar vi längre fram ;P
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Vi kommer att åka på en del bilträffar runt om i landet. Då brukar Tuva få följa med. Jag lovar att hon är trött efter en heldag utomhus och vandra runt bland bilar. Hennes favoritnöje är att hälsa på alla som vill klappa henne. Särskilt barn, och att hålla koll på alla hundar! Hon har inte mycket till övers för andra vovvar många gånger. Människor är så mycket bättre enligt henne.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Jag jobbar en hel del men det kommer att bli härliga skogspromenader, åka till stranden och bada och leka, träna agility, förhoppningsvis hinna tävla lite mer i agility och eventuellt någon minisemester.
Sen får man se, något annat skojj hittas nog på också 
När Milou hämtas på söndag blir det bara: lära känna varandra och mys i början.
Tanken är sedan att senare i sommar åka tåg och hälsa på min mamma och åka till hundparken/stranden och leka. Sen blir det nog mest bus i trädgården. :) Men vi får väl se vart sommaren tar oss och vilken personlighet min lilla pärla har. :)
Vi ska testa agility, och ska vara med på lägret i Karlstad (se SSSK:s hemsida). Wilma gillar ju att springa, så det blir nog kul.
Annars ska vi vara lediga och hittar säkert på mycket att göra. :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Min hund/hundar kommer vara med mig överallt som vanligt. Vi ska åka som åskådare på tävlingar/utställningar och ut med husvagnen 1 vecka minst.
Vi kommer nog tillbringa en hel del tid i skogen och jag försöker just nu övertala en 2-bent att gå skåneleden med mig och hundarna…. Det visade sig vara ganska svårt 
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
För oss blir det det gamla vanliga. Bortsett från tävlingshelger och agilityveckor i kämpandet om SM pinnarna. Så ska vi delta på ett bruksläger. BPH test skall också göras. Sedan blir det allmänt "häng". För BC pojken blir det mer vallning på schemat. Sedan är han debutklar för agilityn åtminstonde i september antagligen.
Lillvalpen ska även ställas ut och grundtränas.
Agilityplanen och banan ska även komma på plats förhoppningsvis.
Mvh Emelie 
Bra att du sa det… Ska också göra BPH under sommaren!!
Spännande planer folk smider för sommaren