Två frågor...
Fråga 1: Min sheltie har börjat bubbla med nosen i vattenskålen.[stoppar ner nosen i vattnet och sedan blåser ut så att det kommer massa bubblor]. Vet någon varför hon gör det?
Man får iallafall ett gott skratt enligt mig 
Eftersom det ser riktigt roligt ut, och så gulligt.
Fråga 2: Var på hundutställning igår med Ronja. Hon är 10 månader och borde gå i Juniorklass alltså. Men helt plötsligt stod det att hon skulle gå i championklass!
En 10 månaders hund får väll inte gå i det eller? Den är ju inte ens champion, eller har rätt ålder!? Klagade såklart men dom sa att det var rätt. Så vi fick då i championklassen Ronja och jag. Ronja kom 2:a av 4 stycken. Så jag blev väldigt nöjd ändå såklart. Men nu kommer jag till frågan. Brukar det vara såhär?!
Mvh Emelie 

En så där får det absolut inte vara. En hund måste få sitt sista cert när han/honn är i öppen klass. Den kan alltså samla på sig hur många cert som den vill i unghundsklass,men sedan inte få något i öppen klass genom sitt liv så han aldrig blir en champion. Folket måste ha gjort ett rejält fel eftersom du skulle ha kunnit kommit längre under juniorklass pga av att där har dom ofta kommit lika långt i utveckling.
RONJA06
#1 Din hund har nog bara väldigt kul med sin vatten skål
# Det som hände på utställningen ska inte hända på en utställning,du gjorde helt rätt som sa till. dom gjorde fel som inte lysssnade på dig.
Detta va väll en inoffutställning?
Hur som helst grattis till resultatet även om du hamnde fel
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#2:
* HaHa, jag tror nog också det. Ska nog vara beredd med kameran nästa gång hon gör det. 
* Ja, jag förstod att det inte får hända. Hade först inte någon lust alls att ha med Ronja i ringen. Men tur ändå att jag vågade att ha med henne. Hon fick ju bra kritik och kom 2:a + ett Hederspris!
Ja, det var en liten inoff. utställning. Tack och lov.
Mvh Emelie 
ja det vore kul att se ,ta ett kort och sätt in det här!
Klart du ska våga ta in henne i ringen, det gick ju bra , samt tänk på att om du gör bort dig så har du verkligen nått att skratta åt efter ett tag.
Jag vet av egen erfarenhet om att göra bort sig, jisses vad jag skämdes, men i dag har jag jätte kul åt det,minne för livet.
#4: Att göra bort sig är jag van att göra. Men skratta det kan man efter, fast man går ju och muttrar lite för sig själv då andra skrattar åt en ibland…
Inte så roligt då det händer, men dagen efter kan man skratta åt det helt enkelt. 
Under My Dog utställningen 2007 hade jag med Ronja. Råkade anmäla fel från hela början.
Hade aldrig tidigare haft med Ronja på utställning då. *traskade in i ringen utan att veta ett dugg vad jag skulle göra* Är van att ha med min andra hund, men en sheltie är annorlunda än en brukshund. Och Ronja var inte ens tränad på utställningar tidigare. Så jag kan säja såhär *det gick inte så bra* Och jag skämmdes lite sedan. Men nu när jag tänker på det skrattar jag bara.
Mvh Emelie 
Va bra att du skrattar åt det hela i dag.
Det är kul att ställa ut,men som sagt plummpar det händer.
Både för hund och matte,men är det inte det som är tjusningen man vet alldrig vad som händer?
Nu väntar jag spännt på lite kort av din vovve när hon "bubblar" vatten!!
HMMMM vänter ännu,
men jag har massor av tid
#7: Idag ska jag försöka fota en bild.
Igår var jag upptagen av att vara på hundutställning med Ronja.
Mvh Emelie 

#8 Oh, hur gick det på utställningen??
Kramar
Ronja har har lagt en tråd om hur det gick.
Det gick ju bra HURRA!!!
hehe bild på bubblande vovven ?? :P
JA visst låter det kul. vill se!
#11: Försöker vara beredd med kameran. Men då man minst anar det så börjar hon bubbla.
Mvh Emelie 
hmmm… väntar med spänning
… kommer det aldrig nå bilder…? :P

Väntar också på bilder, men förstår att det kan vara svårt att ta en bild i exakta ögonblicket.
visst är det så!
så därför stressar vi lite ,bara för vi vet hur svårt det är.
vi stressar med ett stort 
kramar!
hehe :D

Fick nästan en bild på henne då hon "bubblade". Men hon slutade precis då jag skulle ta bilden. *suck*
Mvh Emelie 

Mvh Emelie 
haha lycka till nästa gång :P :)
det är bara att sätta sig och vänta då.
det gör vi också här!
skämt å sido . det kommer när du minst anar det
#23: Jag väntade på henne förut. Jag VILLE fota en bild på henne då hon bubblade. Men ikke då… Hon ville bara dricka vattnet.
Jag verkar få vara beredd hela tiden med kameran.
Mvh Emelie 
du kommer att lyckas fånga en bild ,det vet jag.
tålamod bara!
jag finns här och väntar
haha hoppas du lyckas till slut :P :D längtar ^^