Skall iväg och titta
Skall för första gg åka till en uppfödare och titta på några valpar.. (hoppas att en av dem skall få komma hem till oss senare) 
Vad skall man tänka på inför detta? Något Viktigt man bör fråga uppfödaren om (om den inte självmant berättar det)? Har aldrig varit i denna situation förut..

Vad roligt!
Kommer dock inte på någonting viktigt att fråga, har aldrig varit och tittat på valpar utan hämtat våra direkt från uppfödaren när det varit dags.
Vet ni ännu inte om ni ska ta en hund?

Mycket troligt så skall vi ta en liten tik.. Endel uppfödare vill ju gärna att man träffas före, lite för att känna på personkemin och så.. Vill ju inte sälja till vem som hellst.. Har pratat med dem via telefon, och allt lät possitivt så.. men det är fler intressenter så hon vill väl veta vem som passar bäst.. Kanske blir det vi eller inte… Har "ganska" nära till kenneln, så en extra titt gör inget.. Dessutom så får man ju se valparna och ser om ngn passar oss..

Oj Gud vad spännande, jag tittar alltid på temperamentet på mamman sen vill jag gärna träffa valparna och se lite vad de har för temperament. Dessutom är det ett stort extra plus om man kan få se bild på pappan. Sen ska ju såklart uppfödaren kännas okej och det ska klaffa mellan henne och mig för att slippa komplikationer. Vilken uppfödare ska du till, vad heter kennel? Vilken färg på valp är det du ska kika på ? jag e bara nyfiken hehe !Kram Sara

Kenneln heter Yosemite´s.. Ligger i Stöde.. ca 3 mil från Sundsvall.. Färgen jag skall titta på är trefärgad.. Längtar så jag kan döööööö… Hoppas allt går bra bara..

Okej, mi kompis har en sobelhane där ifrån, riktigt fina hundar har hon ;) Lycka till det kommer säkert gå jättebra :) Kram Sara

vad som är gjort och ingår i köpet, chippning vet.besiktning osv… vad uppfödaren ställer för krav på dig som valpköpare och som sagt, titta på tiken och gärna se bilder och så på hanen om han inte finns att se "live"
har du varit å kollat på valparna ännu? hur gick det i såna fall? fanns det nån du ville ha? :)

#7 Jo jag har varit och kollat.. nästa söndag kommer hon hem.. en liten sheltietik, trefärgad.. Hon kommer att heta "Chilli"
Ett stort grattis till chilli väntar spännt på att höra om hennes upp tåg och kanske få se lite söta bilder

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥