Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettskador
Läst 3532 ggr
Cassii
2011-12-31 12:48
0

Spyr

Hej!

Jag har verkligen börjat få problem nu, blir så orolig.. Min tik hon spyr 1-2 ggr/dag.. Men det är oftast för att hon inte velat äta, kan det vara så att hon är för tom och därför spyr? Obestämd

Channi
2011-12-31 13:15
0

Vit/gult skum typ?

Det har Nenya också gjort en hel del… men jag har börjat ge henne 1-3 små skedar med hennes mat (färskfoder) när hon gjort det och jag inbillar mig att det blir bättre (då hon hittills oftast inte bara spytt en gång varje gång hon gör det).

Jag tycker att det har funkat för hon har inte kräkts nåt mer efter att hon fått lite mat.

Cassii
2011-12-31 13:26
0

Ja precis!

Jag funderar på om hon kanske behöver äta tre gånger per dag ist? Så det inte går så lång tid emellan.. För det är när hon bangar sin frukost (9/10 gånger) som hon spyr.. Obestämd

Ronja06
2011-12-31 14:00
0

Vad jag har hört så är detta ett rätt så vanligt fenomen i sheltien. Viggo kan gjorde ofta som så då han var yngre. Alltid i samband när han inte hade ätit. (matvägrade som unghund)

Ronja kan fortfarande göra som så (trotts att hon är snart 6år gammal). Hon har dock magkatarr så tror det hänger ihop med det. Då hon är världens glupskaste och hungrigaste sheltie skulle jag tro ;)

Mvh Emelie Förlägen

Channi
2011-12-31 14:19
0

Om hon brukar hoppa frukosten, testa att kanske dela upp det målet på 2 ggr? Är det bara lite mat på morgonen och resten lite senare så kanske hon äter upp det.

Cassii
2012-01-01 04:04
0

Ja, så då blir det 1/4 dl först två gånger sen 1/2 dl mat.. :p

sissie
2012-01-01 12:58
0

Ibland kan det hjälpa med att man ger kvällsmålet senare på kvällen. Eller en fjärdedel av kvällsmålet riktigt sent/nattvickning. För många hundar blir det långt mellan middag och frukost och då när magen är tom så mår de helt enkelt illa av sin egen magsaft.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Cassii
2012-01-01 15:15
0

#6 Tack så mycket!

Ibland ungefär 4/7 nätter i veckan så vaknar hon även på natten och behöver spy..

Ressu
2012-01-01 16:56
0

Detta är ganska vanligt tydligen bland sheltien. Ressu har haft det han också men jag har börjat blanda surmjölk eller fil (laktosfritt) med hans mat och det har fungerat alldeles utmärkt. Det fyller magen lite extra samt att det även lugnar magen =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Blackfall's kennel
2012-05-27 00:32
0

Byt till färskfoder (ex Nordic, Bravo m fl). Och ge gärna maten 3 ggr per dag. Magen blir fatastiskt mycket bättre. Har inte sett/hört en kräkning på någon av våra 7 vovvar sen vi bytte.

Vänliga hälsningar

Anna,

blackfall's kennel

Vänliga hälsningar

Anna Knutson, Blackfall's kennel och

Hundens daghem, Kalmar

Cassii
2012-05-27 00:36
0

#9 Hon har inte spytt på väldigt länge nu, så jag vet inte om det bara var när hon var "yngre" Glad Vi bytte till VOH och nu äter hon Standart och har bara spytt 1-2 gånger sen i februari Glad Tack!

runas
2012-05-30 01:07
0

Min Jasper höll på sådär innan vi fick reda på hos vetten att han var spannmåls- och nötprotein allergisk. När vi bytt foder så ordnade det sig jättebra.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//