Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettdebatt
Läst 1856 ggr
medde
0

Debatt/ Djurplågeri

I dag är det den norska djurplågaren som är på tapen igen! Då hon än i dag kan få tag på djur att plåga. Inget djurförbud på denna kvinna i dag. Men jag  hoppas verkligen det kommer!! Om inte så säger jag samma sak som i tråden som finns på sajten här om henne. Skäms att vara svensk. Men vad är det som driver människor  att plåga sina djur? Det är för mig en gåta.

Det jag undrar med detta inlägg är rätt och slätt: Vad kan det vara för männiksor som driver djur på detta vis? Att plåga våra underbara djur på detta vis..Det måste vara något som felar i skallen. Inte kan det enbart vara pengar och ära som kan göra en människa till dessa monster?

Okey klippet är inte från Sverige, men vi har djurplågare även här i landet, och jag anser vi har för låga staff för dessa människor. Bara detta om den norska kända djurplågaren, som kan påbörja en ny verksamhet genom att flytta in i Sverige..

Varför??

Har du sett djurplågeri? Har du då agarat? Om i så fall hur vad gjorde du?

Hittade på det här klippet på tuben om

Tennessee Walking Horse

Jag blev så förtvivlad då man ser hur man kan plåga dessa underbara hästar på ett så makabart sätt. Allt för att det ska få fram höga benlyften på denna helt underbara hästras, Som är så kända att ha ett makalöst snällt beteénde.. Klippet är från 2011 och är taget med dolda kamera. Men jag hoppas denna man, om man nu kan kalla detta kräk man! Att han fått sitt staff och i framtiden inte ens ska få se häst på vykort.

Jag lägger inte in klippet direkt i tråden, då det innehåller många hemska saker, så tänk dig för innan du klickar dig in på klippet. Starkt hästplågeri finnes  klippet. Varning!!

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
0

Ingen som har några tankar?

Erlingsdotter
0

Jo, jag har tankar som inte lämpar sig att skriva.. Skrikandes

medde
0

Men vad är det som gör att en människa kan ta sig för och göra dessa handlingar. Det måste var anågot som totalt felar. Har vi för "tama" lagar då det gäller straff för djurplågare i landet?