Ställa med avsaknad tand
Jag skulle gärna vilja ställa min tik någon gång bara för att få ett omdöme, men nu är det så att hennes ena hörntand fick bli utdragen då det växte snett och skulle sabba bettet, och avsaknad av tand blir man ju diskad av om jag inte har fel.
Sen kom jag på att det kanske skulle funka ifall man har ett veterinärintyg om att det är utdraget och inte saknad. Kan man göra så?
Blir man inte diskad av att tanden är sne också ?Men jag vet inte är inte så insatt!
Är en "normal" tand bortopererad av ex. olycka kan man få dispens. Men är den sned från början får man dessvärre räkna med att man blir diskad eller får väldigt dåligt resultat.
Mvh Emelie 
Sheltien får sakna P-tänder men hörntänderna måste vara på plats för att få resultat.
Tack för svar
Nu vet jag att det inte kommer gå ^^
Men om man ställer på inoff? Då får man väl ändå ett omdöme?
Jag fick ta bort en tand på en av mina tidigare hundar. Fick inskrivet i stamtavlan att tand var borttagen pga skada och att det var på vets inrådan att ta bort den. Den funkade för mig på utställning. Men vet inte om dessa regler kan ha ändrats
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Har ställt ut min hund flera ggr trots bortdragen hörntand. Den växte också snett. Det är aldrig någon domare som har påpekat det och hon har fått bra resultat. BIG1 inoff och som bäst very good på off.
Du kan ju ställa henne på off och ändå få ett omdöme, även om du blir diskad 
Nej du blir inte diskad på en officiell utställning p g a felväxt & utdragen hörntand. Och du kommer att få en bedömning på din hund. Men i slutresultatet så kommer det att märkas, och hunden får ev good eller very good, inte excellent.
Lycka till!
Vänliga hälsningar
Anna Knutson, Blackfall's kennel och
Hundens daghem, Kalmar
Vad inressant detta var att läsa! Kommer du ställa ut Tyra? :)
Lycka till!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#9 nej det kommer jag inte :) Hon har numera även ståndöron :P
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
Just det, jag kom på det. :P MEn hon är ju så fin ändå.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*