Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettdebatt
Läst 2107 ggr
medde
0

Norska djurplågaren!

Den norska djurplågaren som fått djurförbud i Norge är väl vida känd här i Sverige, Då hon efter sina domar flyttade till sitt grannland Sverie, där hon började sin versamhet igen i stor skala,

Nu har flera hundar råkat väldigt illa ut igen under hennes "vård". Att det här inte kan få ett slut och denna kvinna får total djurförbud är för mig en gåta. Har Norge gjort vad dom kan för att få stopp på denna kvinna, så borde väl även vi i landet kunna få stopp på henne  tycker man. Men icke här i landet kan hon hålla på med djur utan att någon myndighet ger henne att ett totalt djurförbud.  Suckar djup och med en stor ledsamt läser att hon har återigen lyckas fått tag i hundar som hon kan plåga.. Det finns otroligt många varningar ute på nästet om henne, men man kan ju inte fånga upp alla människor via nätet och varna. Men vad behövs och hur ska denna kvinna stoppas från att ens få titta på djur???

Jag är mycket arg och förtvilad då jag skriver det här inlägget,..Känner en snudd på att vi svenskar inte har fått stopp på henne och hennes djurplågare! Skam för all myndigheter som finns i detta land.! Jag har läst en hel den från domen som hon har i Norge och protokoll från veterinärer om dom djuren hon haft i Norge. Hemsk läsning säger jag utan att blinka!!

På länkarna ned kan ni läsa en del som denna kvinna här sysslat med.

En FB sida Länk

Dog News Länk

Den bästa av dom alla. Djurpoliserna.blogg Länk

Den senaste händelsen av alla som hänt, och fler lär komma om hon inte stoppas att få verka i vårat land! Aftonbladet Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Nativehogan]
0

Fruktansvärt man finner inga ord.Har skrivit på listan och denna kvinna måste stoppas .Hur kan man göra så här mot djur,jag fattar inte Gråter

medde
0

Hon har fått olika begrännsningar, men vad ska det vara bra för? hon ska inte se ett djur på vykort tycker jag.. Har inte varit vidare förtjust om "häxjakter" på nätet. Men denna kvinna ska stoppas anser jag, och så mycket information ska ut som det bara går om. För att så många djurägare ska få veta om henne och den risken ett djur löper att råka ut för i hennes vård. Inta kan man nå alla via nätet. Men bekanta osv.. Bara bollen rullar från  henne och runt överallt

Itchy
0

nu står det om henne i aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14919059.ab och vad hon gjort mot 2 av hennes hundar hon lurat till sej

You can't spell Bitchy without Itchy

[Nativehogan]
0

Tycker det är bra att detta sprids och uppmärksammas,har lagt in länk hit till din tråd på ett dolt forum och Healing så fler kan skriva under djurpolisens lista.

Sånt här ska det verkligen sättas stopp för.Man blir riktigt illamående för man fattar inte vilken grymhet människor kan besitta.

medde
0

#3 Länken ligger i mitt översta inlägg ockå, som den sista länken=)

#4 Tack! All info om denna kvinna behövs tycker jag, Det ör ju inte enbart hundar hon sysslar med.

medde
0

Glömde det något väldigt viktigt som påmindes i inlägg #4 Skriv under!

Allt för att stoppa denna kvinna från att ha djur.

Länk till "Upprop: Stoppa norskan från att ha djur"

medde
0

Under natten har det varit "inbrott" hos den här noska kvinnan och två hundar har förts bort av okända personer.

Vidare har det tydligen varit en del protester runt dennes bostad.

Länk