Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettberättelser
Läst 1584 ggr
Sussi
0

Linus försvunnen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Linus försvann på nyårsnatten 20 min före tolvslaget och vi har ännu inte hittat honom.

Han fick syn på nånting i skogen och sprang sin väg och vi hittade honom aldrig. Polis och veterinären är informerade och annons i tidningen ska vi lägga ut.

Usch vilken start på det nya året, det här känns int alls bra.

Är så rädd att nånting hänt honom, bilar, åar, regn och kyla, nyårsraketer som han är rädd för och mörker…

Vi har sökt och sökt men ingen har sett honom.

Behövde bara skriva av mig.

Paulines
0

Ååh! vad läskigt!Förvånad. Är du säker på att han såg nått i skogen? blev han inte rädd för friverkerierna? Hoppas verkligen att ni hittar honom! I vilket område bor ni? ooohh :s

Sussi
0

Jag var själv inte ute när han sprang iväg men så säger de som var ute. Skulle jag ha vetat att han var ute skulle jag genast tagit in honom för jag tillåter inte att mina hundar är ute på nyårsnatten.

En kort tid efter att han hade försvunnit började smällande av alla raketer som han är rädd för, han måst ha varit så rädd då. Själv såg jag ingen raket för vi sökte efter honom då. Vi sökte till fem på morgonen, la oss en stund och har sökt hela dagen idag, men ingen hund har vi hittatLedsen

Snart har han varit borta i ett dygn och det har bara regnat och blåst idag. Så jobbigt att int veta var han befinner sig just nu…

AgnetaK
0

Nej fy fasen vilken mardröm. Stackars er. Ja, risken att han blev skrämd av raketerna vid tolvslaget är ju överhängande. Hoppas att han när han kunde lugna ner sig söker sig till människor som kan ta in honom. Eller bäst av allt hitta hem själv.

Sussi
0

Nu är han hemma igen!!

Polisen ringde och sa att det ligger en hund under en bil och är livrädd.
Vi for genast till platsen och där låg han under bilen, han var trött men vid liv.

Han hade stått mitt på stora omfartsvägen, gubben som såg honom bromsade och linus sprang under bilen för att gömma sig. De backade in bilen på en mindre väg med linus under, han kröp efter. De försökte locka fram honom med godis men han morrade bara.

Nu sover han som bäst, han fick ett snabbt bad och så åt han lite.
Det ser ut som om han har ont i bakbenen för han har svårt att resa sig eller hoppa upp nånstans. Tror att det beror på att han har sjuka ben av allt springade, sen är han också väldigt trött.

Ska göra en grundligare underökning imorron eller ikväll för nu måste han få sova. Är bakbenen dåliga då än så ringer jag vet för säkerhetsskull.

Så skönt att han är hemma!

Paulines
0

Åååhh! himmla skönt att ni hittade honom! kunde hänt vad som hälst där ute.. *pjuch*…

AgnetaK
0

Otroligt skönt att läsa detta!! Jag har tänkt på er hund i dag och var faktiskt rädd att ni aldrig skulle se honom igen. Se det som en extra "gåva"! Hoppas att han inte får några men av detta, av något slag. Men huvudsaken att han är hemma igen.

mandymoo
0

Så skönt att läsa att ni hittat honom. Förstår att ni är mer än överlyckliga

Sussi
0

Ja det är så skönt att se honom ligga i sängen och sova nu och inte behöva fundera på var han befinner sig.
Nu frydser det på där ut med, en blöt hund i minusgrader, brr, hemska tanke!

#6 Tror inte han har fått något men av det, han är sitt gamla jag igen och vad är bättre än det…även om han kunde ha lämnat bort bitande i byxbenen HemlisFlört

Tack för er omtanke!

Ciccii
0

Läskigt läskigt när djuren försvinner, väldigt skönt att läsa att han är tillbaka nu! (:

Paloma
0

Blev ganska rädd när jag läste ditt första inlägg och blev lättad över att ni hade hittat honom. Stackars liten… Är han helt pigg och kry nu?

Sussi
0

#10 Jo allt är bra med honom nu. När han kom hade han ju svårt att resa sig och så men det va bara sjuka benmuskler av allt springade.

Nu är han sitt gamla jag, lika morsk men livsglad som förr ;)

Bilden är från idag, det var så skoj med snö :D

Paloma
0

#4 Ååhh vad fin bild! hundarna verkar verkligen glada! vad bra att han är som vanligt, man vet ju aldrig hur hunden är efter en sådan "olycka".

Linda
0

Oj vad tråkigt…Hoppas verkligen att han kommer till rätta!

-Förut för ca 2 år sedan var det en annan Shelitie som försvann i Vallentuna trakten, någon som vet om han kom till rätta?

Mvh Linda

WesthKiowas
0

#13 Nu får du nog vakna Linda Flört Hunden är tillbaka… Hi hi…läste du inte igenom tråden?

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Paulines
0

hihih

Linda
0

Oj förlåtGeneradMen vad skönt!

Paloma
0

Ja riktigt skönt tycker jag också. Riktigt obehagligt när ens sheltie smiter iväg sådär. Kan fortfarande tänka mig honom ströva omkring där ute i regnet, stackars liten..

Prizma_o_Kristall
0

Vilken tur att han kom hem igen… Vägar är inget att leka med, min familj har fått flera katter påkörda och en sheltie som också blev påkörd för ca 11 år sedan. Linus måste ha änglavakt!

Sussi
0

#18 Ja änglavakt hade han nog, han blev familjens böneämne när han försvann :D

Ja det är hemskt som trafiken skördar många liv, katter speciellt.

Det var på den lokala tidningen en bild och annons på en bortsprungen sheltie, den har saknats nu i två veckor! Usch, det har ju varit så kallt nu o allt. Jag vet vad de går igenom, de har inte hittat den ännu heller :(

Så hemskt!

Paulines
0

#19 åww.. Stackarna.. Sånt där är jobbigt, nydligen har min kanin sprungit bort, men det är inte alls samma sak som om min sheltie skulle springa bort… Uch vill inte äns tänka på det.

Prizma_o_Kristall
0

Jag skulle inte klara det om Frankie sprang iväg. Med tanke på att vi bor vid vägen. Hoppas att den försvunna sheltien kommer hem igen.

Paulines
0

#21 samma här, skulle inte heller klara det om Roy sprang iväg.. Vi bor inte så nära vägen, vi bor nära en stor stor skog, men där blir det svårt att hitta honom om han inte hittar tillbaka.

Sussi
0

Nu har den försvunna sheltien kommit hem!!!!!!

De berättade om det i den lokala radion. Den hade sökt in sig i ett hus, trött, mager och utmärglad.

Den hade varit borta i 3½ vecka. Skulle det inte varit för pälsen så vet man inte om den skulle ha klarat köldknäppen.

Så skönt att veta att den är hemma igen. Kan bara tänka mig hur lyckliga ägarena måste ha blivit, de kanske trodde att de aldrig skulle få se den igen.

Prizma_o_Kristall
0

Gud vad skönt! 3 1/2 vecka!! Tur att den klarat sig. Sa de något om hur den må nu? Kan tänka mig att hans ägare är lyckliga, och jag känner helt med dem! Vilken lättnad…

Mvh//carro

Sussi
0

#24 Nej, de har de inte sagt något om, men jag antar att bara den får vila upp sig så blir den bra igen. Den hade haft nå småsår på ryggen med men ingeting allvarligt.

Prizma_o_Kristall
0

Okej, tur iallafall att den kom till rätta igen!

Mvh//Carro

Ronja06
0

#4: Vad bra att han kom hem igen!

Mvh Emelie Förlägen