Sommartips! (Sprid vidare)
Detta är ett tips som en MorganP lagt ut på hundar.ifokus och jag sprider detta vidare då det är väldigt viktigt att veta hur man ska göra i en situation då en hund sitter i en för varm bil, då det kan gälla på liv och död att man har kunskapen om hur man ska göra!
_"När du ser en varm hund eller annats djur i en bil
SMS:a bilnumret till: 71456
Då får du tillbaka namnet på ägaren till bilen och du kan ringa nummerupplysningen för att få fram telefonnumret. Då kan man ropa upp förarens namn på t.ex utställningar, vid varuhus, köpcenter eller liknande tillställningar. Delge så många du kan denna informationen. Ju fler som vet om detta, desto större chans att vi snabbt kan klara hundarna om vi stöter på detta."_
Sprid gärna detta vidare så att fler djur kan räddas!
Ett mycket bra tips!
håll denna tråd högt upp.
tyvärr händer detta alltför ofta på sommaren.
Kan vi hjälpa till där ute är det bra
mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ett mycket bra tips. Idag då jag var på hundutställning med Ronja ropade dom upp på det sättet. Hundarna satt i en varm bil mitt i solen. Inga fönster öppna och tempraturen låg då på ca. 38 grader! Men tur att de ropade upp på utställningen, så att ägaren tog ut hundarna iaf.
Mvh Emelie 
#2 Men hur gick det?? för ronja
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#3: Nja.. Hon ville inte stå på bordet ordentligt. Så hon blev 3:a. Pga. att hon inte ville stå på bordet, och hon har för mycket sommar päls enligt dommaren.
Mvh Emelie