Kostnad för rabiesvaccination?
I sommar ska Buffy åka och hälsa på sina föräldrar och syskon i Danmark. Så vi kommer att fira Buffys och hennes syskons födelsedag där. Detta ska bli riktigt kul. Men innan resan ska hon rabiesvaccineras så min fråga är hur mycket kostar en sådan vaccination? Mvh Jonna
//Jonnix
Kliniken där jag bor kostar det 400 kr.
Men det går nog att hitta en del olika priser om man söker sig runt.
Minns då jag gjorde vac på mina hundar för flera år sedan, då det skulle skickas koll att antikroppsnivån mot rabies var okey. Så kostrade det ganska myckat att skicka det till SVA. Jag valde då ett labb i tyskland och skickade proverna dit. Vilket kostade mindre än hälften av summan här hemma.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Tack för svar, jag kollade upp detta när jag ringde och fick tid för vacination och här kostade det ca 400 kr. Först kollade jag runt lite på nätet och då fick jag prisuppgifter mellan 1500-2000. men så mycket kostar det inte idag och man behöver bara ta en spruta. Men tack för svaret.
//Jonnix
oj vilka höga priser du fick på nätet.. 400 låter vettigt tycker jag
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Det var bra pris själv betalade jag c: 900:- för vaccin och hundpass.Men sen får man ju vänta i 3 veckor innan man får resa.Och som det är till Finland så måste man avmaska också men det kanske inte är så i andra länder.
Det var inte något krav att de skulle avmaskas men jag kommer att göra det innan vi åker tillbaka i alla fall.
//Jonnix
Jag tror att den högre prisuppgiften inkluderar passet. Det är dyrare än själva vaccinationen. 400 kr låter som enbart själva vaccinationen.
/emma93