Juniorkursens avslutning!
Hej!
Igår var en härligt vacker dag och på kvällen var det avslutning på juniorkursen. Då fick vi göra det så kallade "allmänlydnadspasset" som bestod av av 12 delmoment:
- Kvarsittande med störning 1-2 minuter
- Möte med hundar på naturstig
- Sitta tyst i bil med störning ca 5 m utanför
- Gå fint vid sidan om eller bakom
- Hantering/ visitation
- Inkallande utan störning
- Inkallande med störning
- Stoppkommando
- Passivitetskontroll (Då ska hunden utan hjälp från föraren kunna förhålla sig passiv i valfri ställning under ca 2 minuter)
- Nosaktivering (Då hunden koncentrerat och målinriktat arbeta med sitt luktsinne, i detta fallet var det godisbitar som var det hunden skulle söka efter)
- Valfritt moment (Ett moment som föraren själv fick lära in, som man själv bestämt. Jag valde en kombination utav sitt, tass och ligg)
- Sista momentet var odöpt så jag vet inte riktigt vad det var dem kollade på då
Man fick 1 och 1 visa upp alla 12 delmoment medan de 2 kursledarna stod och bedömde. Det var också dem som bestämde störningen som skulle användas när hunden skulle sitta tyst i en bil och vid inkallande med störning. Det bestod utav en okänd hund, leksaker och saker som dem slängde i marken.
Varje delmoment betygsattes. Det fanns 3 olika "betyg": Behöver träna mer, Väl genomfört och mycket väl genomfört.
Frankie fick mycket väl genomfört på alla 12 delmoment! Är så jättestolt över min älskade Frankie, ord kan inte beskriva min kärlek till honom! 
Ha en härlig helj!
Kramar// Carro och Frankie
ETT STORT GRATTIS TILL ER BRAVO!!!!!!!!!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#1 Tack så jättemkt:)
Kramar!!
Grattis, grattis!
Mvh Emelie 
GRATTIS :D