Valpkurs i stockholms området?
Hej! Min lilla sheltietik Ella blev 12 veckor i lördags, så det är dags för henne och mig att gå på valpkurs tillsammans. Dock har jag väldiga svårigheter att hitta någon valpkurs som kommer gå någon gång under den närmaste tiden.
Vi bor i Sollentuna, strax norr om stockholm. Någon som vet vart vi skulle kunna gå?
Tack på förhand! // Mvh Camilla
märsta, har tror jag
/Christel & kaninerna! 
Trillade hit via "uppdaterade inlägg".
Även jag bor i Sollentuna, fast har en Isländsk Fårhund på 17 veckor (och en äldre blandras, men det hör inte riktigt till saken). Jag vet inte om några valpkurser som så, brukar vara väldigt dåligt med det under sommaren, åtminstone från klubbarna.
Men annars är vi ett gäng som ibland tränar lite tillsammans på torsdagskvällar. Mycket lydnad för dom äldre hundarna, men ibland är det lite ringträning och kontaktövningar och sådär. Har man önskemål så brukar vi alltid lösa det.
Dra iväg ett PM om det är intressant och du vill ha mer information! 
Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga
#1; Märsta ligger en bit bort, men har de någon hemsida som jag skulle kunna spana in?
#2; Ska bara ta reda på hur man gör och så skickar jag det! ;)
Hej! Det är ju bra att starta i tid, såg att Hundens hus ännu inte startar upp någon valpkurs men de har ju det alternativet via nätet: http://stockholm.hundenshus.com/kurser/cillas-valpskola-pa-natet och sen har hundens hus ofta gratis träningar med blivande instruktörer vilket gör att ni på vägen också får praktiskt träning med instruktör. Hundens hus har också instruktörer som ni kan hyra som inte är för dyra, då kan ni gå ihop någa valp ägare och träna tillsammans en timma på det ni just tycket är viktigt. Ett tips i alla fall då jag är mycket nöjd med hundens hus. Mvh Ulrika Sjögren
Stor rekommendation till Glada jyckar som håller till i Bromma, inte så jättelångt ifrån Sollentuna! Bra ängar att öva på i lugn och stillhet, små grupper på runt 5-6 hundar i varje, Kicki som har det är jätteduktig och verkligen personlig med varje individ! :D