Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1469 ggr
Ronja06
0

Ronjas mankhöjd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha.. Då har vi mätt Ronja med en riktig mätsticka (heter det så?) idag. Den visade 41.5 cm! Förvånad När jag hörde det blev jag bara "VA!!!?". Jag visste att hon var stor, men så stor trodde jag aldrig. Fundersam Både min kompis och de som äger kennel Wiltuss fick ungefär samma utryck i ansiktet som jag. Eftersom varken domare på utställningar sagt något, och hon ser ut som att vara 37cm i mankhöjd. Men jag har haft tur i oturen. Hon kommer passa utmärkt inom Agility eftersom hon är nästan max inom medel klassen. Men tyvärr så kommer vi då inte ta några valpar på henne pga. höjden. Som det var tänkt att vi skulle göra nästa vår. *suck* Så sökandet efter en till valp kommer att fortsätta. Och istället för valpar på Ronja, blir det troligen en valp till familjen. [på bilden. Ronja till vänster. Och en annan hund till höger som är 36cm i mankhöjd.]

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

Jag tror inte mätstickan stämmer! Hon ser ut att vara MAX 38 cm i manke. :)

Kramar//Carro

Ronja06
0

Jag blev själv lite fundersam. Eftersom då de mätte min kompis hund var den på 34.5 cm! Och han är nästan lika stor som Ronja Fundersam Så man undrar ju…

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

#2 Det låter väldigt konstigt!

Kramar//Carro

medde
0

jag har haft en stor pudel en gång i tiden , då det mättes in för varje utställning han va då i från  57 till 68  cm,
så det måste mätas perfekt  även underlag viktigt

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

#4: Okej. Väldigt konstigt Fundersam Men jag vet att då jag ställde henne på bordet hållde jag upp hennes huvud mycket. (kanske så att hon stod på tå?) Jag vet inte riktigt. Men här hemma då vi mätt med tumstock har vi fått fram till 38 cm.

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

#5 När vi mäter Frankie med tumstock får vi fram 43,5 cm. Hur hög är då inte han när man mäter med mätsticka?? Det kan nog berott på att du höll upp huvdet på henne, detta kan göra några cm…

Kramar//Carro

medde
0

#6 du har helt rätt, högt huvud gör att dom kommer  upp en del

Ronja06
0

Jag kanske ska ta ner hennes huvud då? Räcka ut tungan

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

lyft henne inte upp.
men håll hennes huvud rakt bara ,
 Som jag sa  det va alltid ett gissel då dom mätte storpudlarna ett tag,
billy hadde aldrig samma höjd,inte på någon utställning!!!
har du en bra mätsticka?

Ronja06
0

#9: okej, alltid bra att veta. Flört Förhoppningsvis kommer de inte att mäta Ronja under nästa utställning… Då blir hon kanske oplacerad. Fundersam

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

#9: Har ingen mätsticka överhuvudtaget. Det var kennel Shelteam som mätte henne. Lite smått bekant med hon som äger den. Flört

Mvh Emelie Förlägen