Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 1331 ggr
xina10
2012-07-09 21:40
0

Hjälp!

Hej på er, måste få något bra tips. Buffy gillar inte när folk nyser, nyser någon så börjar hon skälla fast hon viftar på svansen ändå. Vet inte om hon är rädd eller varför hon gör så. Men idag hände det något värre, vi här hemma är stödfamilj åt ett par pojkar ( 7 år och 9 år ) och de har jag haft i tre år nu. Jag har de varannan helg och på somrarna två veckor. Fungerar bra mellan Buffy och dem hon är alltid glad när de kommer. Ikväll skulle jag bara duscha av mitt hår så jag var på toa med dörren öppen och pojkarna kollade på TV. Då nös den ena pojken och då flög Buffy upp mot honom och naffsade honom på kinden, han fick ett litet rött märke och som tur var så gick det inte hål men pojken blev ju klart rädd. Buffy har aldrig gjort så här förut. Nu kunde jag ju inte ta henne och tillrättavisa henne eftersom jag kom för sent. Har någon något tips på hur jag ska göra? Buffy är 11 månader nu.

Mvh Jonna

//Jonnix

xina10
2012-07-10 10:54
0

Idag sa pojken att hon nog inte naffsat honom utan hade rivit honom istället. Svårt att säga vilket hon gjort ser ut som rivmärke idag. Men i vilket fall som måste jag få henne att förstå att nysningar inte är något att vara rädd för.

//Jonnix

Beckibus
2012-07-10 14:22
0

Kan de vara de att hon tror att ni gör illa er? Jag vet en hund som när matte har hicka blir "mammig, vaktig". Hon kanske blir överbeskyddande? :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Cassii
2012-07-10 20:01
0

Vet att många hundar agerar på liknande vis när man tex. blåser på de Glad