Hund nr 2
Hej, har funderingar på att skaffa hund nr två. Vet dock inte vilken ras det ska bli. Någon som kan tipsa om en bra hund som kommer gå ihop bra med min Buffy? Ska man hålla sig till sheltie eller fungerar sheltien bra ihop med andra raser? Vi har träffat andra hundar och det har funkat okej men känns ändå som att sheltien trivs bäst med samma ras. Någon som har erfarenhet som kan tipsa?
Tittade lite på blocket och mina barn hittade en intressant hundvalp där men det var en blandrashund mellan raserna Border Collie, Golden Retriver, Labrador och Springer Spaniel. Svårt när man inte vet hur de kommer att bli fast jag gillar alla de raserna. Tyvärr var tikarna redan tingade och det är en tik vi vill ha.
MVH Jonna
//Jonnix
Jag upplever själv att sheltien är en hund som går ihop med alla, sen har de ju alltid ögonen för sin egna ras och kan upptäcke än på miiils avstånd (känns det som ibland iaf) 
Jag är lite i samma sits och funderar på att det är dax att skaffa numnmer 2, och även jag velar om det ska bli en till sheltie eller annan ras. Även om det mest lutar åt en till sheltie då jag är såå nöjd med rasen och känner att den passar mig…
Blandraser e ju svårt då man inte vet hur de blir när de blir äldre…. Men är spännande också då man verkligen får en helt unik hund 
Jag tror nog att det blir en sheltie till i alla fall. Men svårt att hitta någon just nu. Om det finns någon på blocket så är det mest hanhundar och sobel färgade har tänkt en trefärgad denna gång. På SSSKs hemsida är det likadant.
//Jonnix
Hej! "Min" valp är strax över sex veckor gammal nu, och hon har en trefärgad kullsyster. Vet i och för sig inte om hon är tingad eller inte, men om alla tips är välkomna så… :) Då det är en dansk kennel har jag ännu inte åkt över och hälsat på än (ska dit på fredag! :D), men har haft mailkontakt med uppfödaren i över ett halvår och allt känns verkligen jättebra!
http://awkwardsilen.se
#3 Alla tips är välkomna :) Min nuvarande sheltie Buffy är från en dansk kennel :) Jag ska in och kolla deras hemsida.
//Jonnix