Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettskador
Läst 8127 ggr
Piccante
1

Åt en vindruva!!

Min son fick vindruvor efter maten och råkade tappa en på golvet och Meanie var snabb som en vessla och snodde den.

Hur troligt är det att han får njursvikt eller blir förgiftad av en vindruva???

mikkan01
0

Tror inte en vindruva gör något Glad? Min har fått i sig någon då och då…han är också jättesnabb och snor allt som hamnar på golvet innan man hinner reagera ;) inget har hänt här iaf!!!

~mikkan

mikkan01
0

Fast nu kom jag på att du har en valp (eller tänker jag på fel nu?) då kan det självklart vara värre…..då tar jag tbx mitt förra inlägg.

~mikkan

Cassii
0

Haha innan jag visste att det var farligt, så åt min hund som valp ganska mycket vindruvor, inget har hänt.

Piccante
0

Jo, han är 4 månader.

Det var 1.5 timme sen han käkade vindruvan och inget har hänt än så jag håller tummarna. Man skulle hålla koll efter typ två timmar har jag läst.

medde
0

Det finns ett livligt samtal om vindruvor i denna tråd från en annan sajt. Läs och grunna själv, men framför allt finns det en del bra länkar i tråden där

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Piccante
0

#5 Tack!

medde
0

Hoppas du finner något av värde i tråden därinne

Mvh

Piccante
0

#7 Mja, det var mest sandlåda i den tråden, men tack ändå.

Meanie har inte reagerat alls på vindruvan så det händer nog inget.

medde
1

#8 Jo det varnade jag för, men länkarna är intressanta.

Kitten86
0

#9 Nu är ju alla hundar individuella…. Men River ÄLSKAR vindruvor och russin och vill gärna äta massor. Har för mig att jag läst någonstans hur man kunde räkna ut ca hur mycket/ många det krävs för att påverka en hund (baserat på kroppsvikt). Men har mycket svårt att tro att just en vindruva ska förstöra hela hunden….!! Var förövrigt inte alls länge sen jag hörde om att det skulle vara dåligt för hundar och inga av mina tidigare hundar har visat någon påverkan eller blivit dåliga….

River älskar som sagt vindruvor och han har varken blivit dålig eller dött än och han är 3 år nu. Men är som sagt säkerligen individuellt som så mycket annat! Håll koll bara så ska det nog lösa sig självt.

medde
0

#10 Min Mickey är som din River. Fullkomligt tossig i vindruvor. En natt var han i bästa tjuvtagen och snodd eunder natten en hel del vindruvor. Ingenting hände med han efter det.. Tur eller inte det vad har jag ingen aning om

Kitten86
0

Hihi, nej River har alltid gillat ALLT och speciellt frukt i alla former varav vindruvor är en riktig hitt. Kan lätt äta alla han hittar, inte så att han snor men om han kommer över. Iom att jag läst att det kan vara skadligt så äter han inte massor men visst bjuder jag honom fortfarande på en och en annan och han har som sagt aldrig visat några problem iom detta…!

Annars är ananas en stor favvo Skrattande Och russin då förståss…

medde
0

#12 Vi kanske ska göra en tråd om se vad våra hundar har för vanor då det gäller frukt. Blev så nyfiken då vi bägge har hundar som gilllar frukter.

Kitten86
0

hmm, kanske vore nått Tungan ute

medde
0

#14 Fixar det om en stund=)