Frukt och grönt
Vi kom in på våra hundarns matvanor i en annnan tråd. Då det gäller frukt och grönt. Vilket var ganska kul att höra vad hundarna äter. Jag har Mickey hemma som fullkomligt älskar frukt och grönt. Gurka, morötter, banan, Jordgubbar osv.
Vad äter era hundar i frukt och grönt? Serverar ni ofta det i matskålen eller ger ni det som lite extra tilltugg bara?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Min lilla kräsna sak tittar på frukten/ vad de nu är sen tittar på mig nästan som "är du helt dum?! Skulle jag äta dedär?!!!". Tycker att d är jätte tråkigt, vill ha en hund som vill testa mkt. :(
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Mickey utökar sitt ätande hela tiden, varje gång vi tar en frukt hemma vill han testa. Därimot töserna är inte riktigt lika mycket på då det gäller frukt och grönt, det är mest att bara ha sönder det hela och sprida ut det på golvet..
Meanie älskar morot och gurka :)
Wilma älskar kött och fisk (som alla hundar) men vill inte gärna ha frukt och grönt. Försöker att vänja henne, och igår då vi plockade blåbär åt hon några om jag klämde isönder dem. Hon äter överhuvud taget ganska lite, aldrig direkt då hon får mat, utan väntar ett par timmar…
Min förra sheltie var tvärtom! Hon åt allt, helst så fort som möjligt! Hon åt blåbär och andra bär från direkt buskarna och tog morötter själv i morotslandet…
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Haha Marco äääääälskar allt som har med frukt och göra men så fort jag bjuder på gurka/sallad/tomat….ja alltså alla grönsaker så kollar han på mig som om jag vore dum i huvudet.
Här hemma får vi näta för att hålla hunden borta från jordgubbarna…inte skatorna
frukt är nästan det bästa han vet..
~mikkan
River får det som en "guldkant på tillvarorn". Främsta favoriterna är frukt, är väl formodligen för att det är sött 
Ananas, vindruvor och russin är storfavoriter. Men även äpple, päron, plommon och bigaråer/ körsbär tycker han om.
I grönsaks väg är nog morötter bäst. Tomat är Rivers motsvarighet till tuggummi som han går och tuggar på och det åker ut och in i munnen på han (ser rätt kul ut!). Paprika gillar han med…
Lättare att säga att i grönsaksväg är han inte jätteförtjust i vanlig bladsallad eller gurka annars åker det mesta ner. Kul att han inte bangar att testa men samtidigt ett gissel att han gärna äter/ smakar på ALLT…
Buffy gillar banan mest utav frukter äter även blåbär och jordgubbar men inte lika förtjust i det. Gurkan tuggar hon mest på, äter inte upp den men vill gärna ha.
Idag åt hon en smörblomma inte för att det är någon frukt eller grönsak men vad jag förstått så är den giftig så det får jag lära henne av med.
//Jonnix
Har en liten valp hemma, ska jag prova ge henne gurka, morot osv?
Hon är endast 10 v. Men jag tror hon skulle älska lite frukt o grönt.
Vad tror ni?
-Be yourself, everyone else is already taken-
#8 Jag tränade Meanie med små morotskuber eftersom han älskar morot. Det är ju bättre än korv som säkert innehåller en massa konstiga saker som hundar inte behöver.
Idag fick han smaka äpple och det gillar han med :)
#9 Ska kanske prova det med Scilla lite senare idag, tror hon kommer älska det! Men just nu sover sötnosen middag :)
Min hund gillar Äpple, blåbär, banan och även apelsin.
Pokemon hundar och konst
idag fick vi veta att vattenmelon är det bästa lillvovven visste
fick knappt nåt själv 
~mikkan
Riktigt kul att höra om alla hundars matvanor.
Scilla fick prova lite morot idag, hon älska det!!!! Hon är ju fortfarande bara en liten valp, så vet inte om hon gillar något annat, men ska prova!
Gusti ÄLSKAR morötter och drar glatt upp dom själv om han kommer åt, Jappe vill däremot ha sina skalade och i bitar. Men båda gillar dom morötter och även blåbär som Jappe plockar själv medans Gusti vill ha sina plockade åt sig.
Kommer de åt så äter de även vindruvor(vet det inte är bra), gurka och Gusti gillar även sallad.
Har alltid gett mina hundar morötter vid tandbyte som valpar då de gnagt på dom ist för på möbler etc och tack vare det har jag hittat tänder från alla mina hundar som de tappat vid gnagandet eller som fastnat i moroten. Kul minne att ha små risgryns tänder efter älsklingarna.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Meanie har självplock på smultron ute i trädgården. Det har spritt sig i gräsmattan så där är han och gottar sig.
Mina tjejer brukar få morötter i mellanmålet dem dagar det är hårdträning, annars så äter dem det mesta men godaste är nog, tomat gurka, vindruvor.
/Benita