Katt & Hund
Har ni någon katt hemma? Hur passar hunden o katten ihop?
Min katt är lite försiktig av sig, hon sitter gärna bakom buskarna o kollar när vi håller på med Scilla.
Maja (katten) har blivit jagad av många stora hundar förut…. men inte små….
Det går bättre än vad det gjorde förut, men de kan fortfarande inte vara nära varann.
Scilla har inget emot att ha Maja nära. Men Maja, hon vill helst hålla sig borta.
Vi har provat att ha Maja i fotöljen har nere medans Scilla har sprungit runt o lekt, Scilla bryr sig inte… men Maja vill helst gå upp….
Någon som har erfarenhet av detta? o vet hur jag ska göra??
-Be yourself, everyone else is already taken-
Hej hej =)
Jag har en katt som aldrig träffat en hund innan vi skaffade Pixie (hade flera katter när hon kom men nu har vi bara en). det du ska göra är ingenting =) Så länge hunden inte är på eller jobbigt mot katten så kommer den tillslut att mjukna ;) den kommer antingen tollerera hunden och ignorera den eller bli som min vilja ligga hos hunden och borra ner sig i pälsen (vilket Pixie hatar haha) Men du kommer aldrig kunna "tvinga" katten till att ha en rellation med hunden. För vissa katter går det jätte fort för vissa tar det lite längre tid. Hoppas detta var till nån nytta =D
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Här hemma är katten och hunden som ler- och långhalm 
I början var katten något reserverad men han lärde sig fort att en hund är en toppen lek kamrat. Han följer med oss på promenad och smyger ibland på River från buskarna för att sen överraska honom genom att hoppa fram…!!
Vår katt skulle vara hundvan men det var inget man märkte när man tog hem henne…hon fräste, klöste och var allmänt arg. Gömde sig på alla ställen hon kunde för att komma undan hunden.
Någon månad gick och jag blev desperat så det blev ett tvångsmöte mellan dem. Efter det gick allt förvånansvärt bra, nu springer dom gärna ikapp i trappen och gör exakt som #2 beskriver promenaderna ;)
Det tog ett tag men nu är dom bästisar….nu har vi oturligt nog hämtat hem en klumpig schäfer som katten HATAR. Blir nog tvångsmöte där med…nu sådär en till två månader efter…
~mikkan
Vi har katt hemma, samtliga hundar har verkligen fina band till katten. Ingen delar ut "tjuvnyp" eller annat till henne. VillMickey flytta på katten, så tar han nosen undert magen på katten och lyfter bort henne..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Eller inte….pappa hittade katten i buskarna…
~mikkan
#5 vad menar du med eller inte? Tänker du på min Mickey och då han flyttar katten, så gör han det på ett väldigt mjukt sätt. Så det finns inge tjuvnyp,, Katten kan även ta hans snarr om hon så vill.
#6 oj, skulle referera till mitt egna inlägg…ändrar det nu om det går.
Menade att min katt hittats död för någon timme sedan..
~mikkan
#7 Aha du vet jag,undrade lite över svaret, tänk så lätt dte är att göra fel.. Jag ändrar till ditt eget inlägg
Det var redan ändrat, så mitt svar ser nu lite "konstigt" ut i #6 ,men nu vet viu som läser det blev ett fel på vägen, och är nu ändrat
Tack för alla härliga berättelser o tips! Maja brukar följa med på promenaderna men med några meters avstånd. Det går bättre nu. ibland kan de ligga avslappnade bara 2 meter från varann! men Scilla har ju inte vart hos oss ens en månad än. Så de kommer säkert att acceptera varann.
-Be yourself, everyone else is already taken-
Men guud så tråkigt!! Lider med dig… Påkörd och lämnad 
Ja, det gör så ont i mig att veta att de som kör på katter eller ja, vilka levande djur som helst inte stannar och kollar om de klarade sig, vissa ligger ju och lider i flera timmar innan de faktiskt dör….känns så jobbigt att det kanske hände min misse…=(
~mikkan
Så tråkigt. Ledsen för din skull. Så tråkigt att det körs på djur och sedan lämnas dom. Det tar två sekunder att kolla upp djuret och kanske ringa en signal
Ja, man borde ju verkligen stanna och kolla. Skulle det nu inte gå att rädda livet så bör man ju avsluta lidandet istället för att låta katten/ djuret ligga och självdö.
Inge kul heller att hitta sin katt liggandes död i ett dike…