VALP.
Hej!
Jag hoppas att detta ska vara ett fullt legitimt inlägg. Min sambo och jag söker seriösa sheltie uppfödare som planerar en valpkull till våren/sommaren 2013. Vi är ute i god tid då det känns viktigt för oss att skapa goda kontakter och ha möjlighet att träffa både uppfödare och hundar. Vi bor i Stockholm men har band till både Dalarna och Hudik.
Genom sssks hemsida har vi kontaktat en del uppfödare men om det är någon som har tips på andra kennlar/uppfödare som varit/är väldigt bra skulle det vara varmt uppskattat. En sheltivalp både längtar och ser vi framemot med stor förtjusning.
Allt gott.
Vänligen,
Maria.
Jag skulle kontakta Verna på Vebell's kennel i Tullinge. Hon föder upp hundar med mycket god mentalitet och jag har själv en otroligt trevlig hund därifrån. Hon är mån om både valpar och valpköpare och vet att hon har planer på valpar i början av 2013.
Tack! Är alltid bra att få höra med andra som redan har shetland sheepdog hundar till vilka de själva vänt sig. Uppskattar verkligen tipset, låter som en riktigt bra uppfödare.
#2 Jag är iallafall mer än nöjd! :)