Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettagility-freestyle-mm
Läst 986 ggr
[Sofia1]
0

Glömmer hon ?

Jag ska bort nu i 3 dagar och min hund har just lärt sig att hoppa över hinder. Tror ni hon glömmer nu bort det då jag inte kommer vara och träna med henne på 3 dar. Vill så gärna inte att hon gör det :(

[Highonbluetomorrows]
0

Hon kommer kanske behöva påminnas, men hon kommer komma ihåg det snabbt igen! Som med all träning egentligen. När hunden precis börjat lära sig något så kommer den behöva många "påminnelser" om vad den egentligen ska göra, eftersom beteendet inte riktigt sitter. Men har väl lärt in ett kommando ordentligt, exempelvis "sitt", så glömmer hunden den inte på flera månader även om man inte skulle använda det.

Så, det går nog väldigt snabbt att lära henne igen. :) Använd en stor hjälp först, sedan en liten hjälp, och se sedan om hunden kan själv.

[Sofia1]
0

jag brukar säga ''Hopp'' elr ''Hoppa'' till Ida då hon ska hoppa :) men tack för svaret :D

Kitten86
0

Hon kommer absolut inte glömma, men kanske blir lite osäker på vad det var komandot betydde. Visa bara tydligt igen vad det innebär och vad du vill av henne så kommer hon att vara med på noterna igen Flört