Dagen
Hej, idag har vi varit i Danmark (Feddet) för att fira Buffys och hennes syskons ettårsdag. Vi körde hemifrån kl nio och vi skulle vara på kalaset kl 13. De skulle ta tre timmar att köra dit, sen la vi på en timme för att rasta Buffy, hon gillar inte att åka bil. Hon klarade resan väldigt bra tills det var typ tio min kvar då vi kört in på mindre vägar då kräktes hon men hände bara en gång sen var vi framme. Den första vi mötte var Buffys trefärgade bror, en mycket snygg kille, även Buffys mamma var på plats en väldigt söt liten sheltie. Efter en stund kom hennes trefärgade syster och blue merle bror, båda var väldigt små. De bodde hos en som redan hade sex st shelties. Tråkigt nog kom inte Buffys blue merle syster för de hade fått förhinder. Hon var en av de som jag sett fram emot att få träffa, för jag valde mellan henne och Buffy men bestämde mig ganska snabbt för Buffy trots kroksvans. Fanns något hos henne som gjorde att det var henne jag ville ha och har inte ångrat mig en sekund. Till sist kom Buffys pappa. När alla samlats blev vi bjudna på mat och hundarna lärde känna varandra efter maten skulle vi åka häst och vagn ner till havet, det var väldigt trevligt. Väl framme så släppte vi lös hundarna som lufsade omkring vid stranden tills Buffy satte fart på alla och de började jaga varandra ner i havet och upp på stranden. Såg härligt ut. Därefter gick vi tillbaka och fikade. Då berättade de att de skulle para JoJo igen till våren och undrade om vi inte var intresserade av en sheltie till och det är klart att vi är. ( fast vet inte om det blir från denna kenneln för jag har kollat på lite andra kennlar här i Sverige)
Vägen hem blev kanon, Buffy sov nästan hela vägen hem efter allt nytt och spännande hon varit med var hon jätte trött.
Blev en toppen födelsedag för Buffy.
Lägger in lite bilder.
//Jonnix
Inte alls avis! :P ser himla roligt ut! :D snygga bilder!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#10 Det var väldigt kul, för min del var det lite jobbigt för jag har så svårt för att förstå danska :)
//Jonnix
Söta dom är och jätte fina bilder :)