Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettagility-freestyle-mm
Läst 2101 ggr
Cassii
2012-08-06 19:45
3

Agility debut

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu har vi debuterat, Lexie var 18 månader och 2 dagar på debutdagen. Jag kan väl säga att Lexie var väldigt redo och jag blev väldigt stolt över vad vi presterade. Jag är galet nöjd och stolt över oss. Även fast det finns saker jag hade kunnat göra annorlunda, så är det en sjukt bra "debut" helg, taggar redan om till lördag då vi kör ett hopplopp och på söndag två! Äntligen är det igång med tävlingar!

[Clifford & Dizzy]
2012-08-06 19:55
0

Hejja! Vad duktiga ni var! Vilken superfin slalom i första loppet! Och härlig både fart och "eget" arbete på Lexie! Hoppas det går bra nästa helg också!

Vi gör vår debut i september då Dizzy är tillräckligt gammal! Ska bli jätte spänande.

medde
2012-08-06 20:28
0

Riktigt Riktigt bra!! Bara säga grattis till er bägge. Ni är verkligen duktiga. Klippet är är så bra, så min dotter har sett det nu flera gånger..

Är du själv "toknöjd"?  Men både din och hundens insatts? KLart det ska ni vara=)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Tjalleman
2012-08-06 20:49
0

Grattis!

Det såg riktigt bra ut och vilken racersheltie Lexie är.På den andra filmen så såg det ut att vara en svår slalomingång.

Min Levis blir 18 månader 8 augusti,men vi har lååångt kvar till vår agility debut.Cool

Hälsningar Helen

Kitten86
2012-08-06 21:54
0

Grattis till debuten.

Tycker också att du ska vara nöjd, och oavsett om man är nybörjare eller veteran så finns det alltid mer att jobba på i sin egna insats (och även med hunden) Skrattande

Cassii
2012-08-06 22:06
0

Tack alla! Jag är som sagt riktigt nöjd, dock stör det mig att vi på lopp 1 är så nära att gå nollade och hade då hamnat på ca. 33 sekunder, vilket hade gjort klassvinst eller en andra placering. Och dag 2 lopp hade vi troligen hamnat som en andra placering, när man är så nära så blir jag riktigt sur på mig själv ;) ser i efterhand hur mycket jag hade kunnat rädda lopp nr. 2, menmen gjort är gjort och till helgen kör vi igen!

Beckibus
2012-08-07 00:19
2

En grej jag kom på nu är, när du skriker "fram" vid 0.19. Istället för att skrika de kan du inte köra "hoppa" eller något? Hon gjorde ju rätt som fortsatte till nästa när du hann stoppa henne, man förlorar ju rätt mycket tid. Glad

Grymt bra debut!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Leffe
2012-08-07 04:45
0
Sofiatinnert
2012-08-07 11:20
0

Skit snyggt tjejen!

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Kitten86
2012-08-07 22:05
0

Visst blir man sur. Men det är ju trots allt debut, och nära vinst på debut är inte dåligt!!

Var ju samma för mig och River, sååå nära men ändå så långt bort! Fel, är ju fel, och ger ingen vinst = pinne Cool Men fortsätta jobba! Alla dessa småfel gör att ni kommer att växa som ekipage och bli oslagbara sen…

Vet hur det är då jag själv har grymt svårt att ta till mig beröm när folk på min klubb etc säger åt mig hur duktiga jag och River är som ekipage. Jg ser inte riktigt det utan ser bara allt som jag skulle kunna göra bättre vilket skulle ge oss bättre resultat. Men man måste tillåta sig själv stanna upp och vara nöjd med sin insats och SEN kan man börja analysera, bryta ner och bygga om hela prestationen och ta med sig det till framtida lopp!

Gittan
2012-08-07 22:25
0

Jättegrattis till debuten! Snart är ni varm i kläderna och då kommer vinsterna hela tiden.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

scillainmyheart
2012-08-08 09:13
0

Gud så duktiga ni är! Grattis grattis till debuten! :)

-Be yourself, everyone else is already taken-

http://pytti.blogg.se/

[Sofia1]
2012-08-09 11:49
0

Ni var jätte bra :D

Kitten86
2012-08-12 18:17
0

När ska ni iväg på nästa tävling? När, var , hur? Tungan ute

Cassii
2012-08-12 21:43
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags drämde vi till med en klassvinst på över tre sekunder samt vår första pinne! Tävlade även idag, två lopp där vi fick 5 fel! Sjukt nöjd över helgen! Skrattande

#13 Som det ser ut nu:

18 augusti - MSBK
8 september - Haninge BK (dubbel klass)
22 september - Kumla BK (dubbel klass)
13 oktober - Solna Sundbyberg BK
14 oktober - DM sthlms avd
17 november - hoppas vi kan debutera klass 2
24 november - Kungsbacka BK
25 november - Kungsbacka BK

Cassii
2012-08-12 21:47
0

Sen dagens lopp här på film! Jag är inte nöjd med första loppet, jag höll på att svimma efter att ha sovit cirka 4 timmar på två dygn och vrålhungrig, så loppet blev otroligt virrigt! Men lopp nr 2 är jag sjukt nöjd över! Skrattande

Jag har funderat lite, tror ni hon kommer öka ännu mer i fart desto säkrare hon blir? Tycker det går snabbt som jag vet inte vad redan, och vi ska gå två kurser i vinter, så jag lär vara säkrare till nästa säsong. Hon är ju faktiskt precis 18,5 månader gammal och enligt mig (som är nybörjare) är hon väldigt snabb och har sjukt bra tryck för sin ålder. Vad tycker ni?