Hundar i Bilar.
Ville bara påminna alla om att inte lämna era hundar i bilen nu i sommar värmen. Inte ens i skuggan. Inte heller om du lämnar kallt vatten i bilen, och kanske bara ska in och handla en snabb stund. Hunden torkar snabbt ut, och dör av värmeslag mycket snabbare än vad vi människor gör. Är det ca. 20 grader varmt i skuggan ute, kan det bli upp till 85 grader varmt i bilen! Vilket kan göra att hunden anntingen dör, eller får mycket svåra skador!
Men för övrigt hoppas jag att ni får en härlig semester/ sommarlov!
Och som sagt, lämna inte hunden i bilen…
Mvh Emelie 
hehe bra att du påminner :) såg du i… hmm..aftonbladet var det nog..? där stod det om en hund som lämnats i bilen å dog :( där stod det oxå att vid 20 grader blir det ca 85 grader..
#1: Ja, det läste jag. Riktigt sorgligt
Men tyvärr händer det flera ggr. under sommaren.
Mvh Emelie 
Verkar som en del människor slutar tänka när värmen kommer.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
ja.. det är synd :(

Det är hemskt när folk lämnar sina hundar i bilen på det sättet… Jättebra att du påminner folk, Ronja06:)
#4: Håller med 
Mvh Emelie 
I många fall måste det vara bättre för hunden att bli lämnad hemma & inta alltid åka med matte/husse när det är så varmt
#7: Ja, absolut! Hunden mår bättre av att vara hemma tror jag än att sitta i en varm bil.
Mvh Emelie 

#8 Jo, visst är det så… Hemma har den altid tillgång till vatten), den har sin korg och det är svalare hemma än i en varm bil:)
håller bara med i hela tråden
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Såg på tv i ett djurskyddsprogram om en labrador som låsts in i bilen o lämnats i flera dagar. Detta i Kalifornien. Den låg där med huvudet på förarsitsen och ruttnade. Tyckte det var en av de sorgligaste saker jag någonsin sett. Den hade säkert legat där och dött medan den hoppades att husse skulle komma. Kan inte förstå hurudan människa som gör nåt sånt.
#11: Det programet har jag redan sett ett par gånger. Det går på Animal Planet, och varje gång jag sett det blir jag helt illamående.
Det är rent ut sagt hemskt.
Mvh Emelie 

#12 Ja, jag har också sett det…. Så hemskt