Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsjukdomar
Läst 2080 ggr
vafh
0

Juno är hos veterinären...

Hej

Som några av er vet så har Juno patellaluxation på sitt vänstra bakben och idag är det dags för operation.

Får hämta lillen om  några timmar, tack o lov, min hjärna har inte fungerat alls idag.

Hör av mig med uppdateringar om hur det gick och ev. om hans rehab om nån är intresserad.

Vania och Juno

Wuwie
0

nej men lille vännen… :( hoppas allt har gått bra med operationen och att Juno återhämtar sig bra :)

Leffe
0
Beckibus
0

Håller tummarna här hemma!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

medde
0

Hoppas allt och du har vovven hemma igen. KLart vi vill att du gärna uppdaterar hur det går för er.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

liz_lemon
0

Hur har operationen gått??

http://awkwardsilen.se

emma93
0

Hur har det gått för er? Vi är många som tänker på er!

vafh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft datakrångel, så därför tog det lite tid att uppdatera….

Operationen gick mycket bra och Juno är jätteduktig. Han slarvar lite med att lägga tyngden på sitt ben, har det i backen men… Han är för smart för sitt eget bästa säger veterinären :) så vi har lite rehab träning framför oss. Hans vänstra ben var 2cm mindre än det högra, mätte på rehab.

Har varit och vattentraskat en gång och ska fortsätta med det en gång i veckan+ en del andra hemma övningar och massage.

Bilden är tagen andra dagen efter operationen.

Tack för att ni tänker på oss.

Vania och Juno

emma93
0

Åh vad härligt att höra att det gått bra så långt. Oj, vilken stor skillnad på benlängd. Det är ett idogt arbete som matte med rehabiliteringen för som du skriver så är det inte alltid så lätt att få dem att belasta rätt sen, de är ju smarta och avlastar. :) Juno har tur som har en så omtänksam och idog matte som ser till att han får rätt rehab:)! Stort lycka till fortsättningsvis!<3

Kitten86
0

Håller tummarna för att all rehab och träning ska få honom på banan igen…!!

vafh
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gång 2 i vattentrasken, visst är han duktig

Vania och Juno

emma93
0

Verkligen! Vad kul att få se bild! Var det svårt att få honom att gå första gången?

emma93
0

Jag är lite trög, jag tänkte fel.:) Det var omkretsen du menade med skillnaden på benen väl?:) Inte längden som jag skrev.

vafh
0

Japp det var omkretsen, kanske förklarade dåligt…

Vania och Juno

emma93
0

Nej då, det gjorde du inte, jag bara läste lite för snabbt:)

vafh
0

Dags för en ny uppdatering och en ny hemmaövning.

Cavaletti,

ska kliva i skritt över 8 pinnar i handledshöjd (Junos, inte min) och längd-avståndet ska vara som från hans fram ben till bogslutet.

3-4 repetitioner/per. gång,  2-3 gånger om dagen

Ska givetvis fortsätta med hans övriga övningar och massage, sedan är det dags för vattentrask igen på torsdag denna veckan.

Ska försöka att lägga ut fler bilder, men just nu ligger kameran på laddning och sedan behöver Juno lite hjälp för att hålla sig i skritt och kliva över, mycket lättare att hoppa, man är ju en agility vovve :)

Vania och Juno

scillainmyheart
0

Hoppas det går bra med Juno,

Många lyckohälsningar från mig!

-Be yourself, everyone else is already taken-

http://pytti.blogg.se/

Kitten86
0

Kul att du uppdaterar hur det går för er!!