Semestertid
Kolla så inte ev grannar med katt släpper ut katt vind för våg när de åker på semester. Det är tyvärr väldigt vanligt numera i städerna. Kolla även sommargrannar med katt att de inte lämnar kvar katten vid sommarstugan när semestern är slut
Fruktansvärt att kattägare kan göra på detta sätt. Det är ju precis lika illa och ogenomtänkt som att lämna djur och barn i en varm bil. Undrar hur människan tänker om den tänker överhuvud taget.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Har själv varit med om att personer lämnat var katter i sommarstugan. Vi var själva vid våran sommarstuga då det hände, och sedan hade ett par med katt hyrt en annan stuga lite längre bort. De var jätte trevliga men sedan 1 vecka senare då de ska hem. Tar de inte med sig sin vuxna katt, eller sina 2 kattungar!
Låser in dem i stugan, och jag upptäckte katterna då jag gick på promenad med en av hundarna. Då hade det gått 1,5 veckor sedan de lämnat katterna. Sa till mina föräldrar så de ringde till de som har nycklarna (de man hyr stugan av). Så att de kunde ta och öppna huset. Och dom gjorde det! Och ut kom 1 vuxen katt och en kattunge. Magra som stickor, och inte fått mat på länge. Den andra minsta kattungen hade tyvärr inte överlevt
Tack och lov så hade de som hyrt stugan glömt att stänga av vatten kranen, så katterna hade iallafall alltid friskt vatten. Annars vet jag inte om någon av katterna skulle överlevt.
Men nu mår de två övriga katterna bra. De bor nu på landet ute på en stor gård. Hos en kvinna som för det mesta var väldigt ensam. Så nu mår både hon och katterna bra. 
Mvh Emelie 
#2 låter bra att höra.
Ja ibland känns det som man tappar tron på människan
Just nu här på gården har vi en mámma som köpt en liten valp till sin dotter, det är lika illa som att bli utslängd tror jag
hunden agerar boll imellan flickorna mmm en leksak rätt och slätt.
ok jag gick från sommar djuren,men tycker inte om detta heller
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#2 så kan man ju inte göra.. inte bara lämna sitt husdjur till att svälta ihjäl? :'( tur att 2 av katterna överlevde iaf

Ja, du har så rätt med hur folk "sköter" sina djur ibland. Det borde vara som i England nu där djur inte får ägas av de under 16 år. Då kanske föräldrarna fattar att det är de som har ansvaret. Blir även så trött på kaniner, masvin och andr djur som hålls i små burar, dygnet runt. Det borde vara förbud på det.
De som säljer sina djur borde också ha koll på köparna. Säga vad djuret behöver för att må bra och så vidare så att de förstår att det inte är en leksak man köper på macken. Och nu fortsatte jag på det du skrev Medde :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.