Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 958 ggr
xina10
0

Att ställa ut sin hund.

Hej, hej det här med att ställa ut sin hund har egentligen inte intresserat mig så värst mycket och därför gjorde det mig inte något att min älskade hund Buffy har kroksvans. Men trots det så har jag läst en del om att ställa ut sin hund och tycker ändå att det skulle vara kul att få ett utlåtande om min hund. Jag förstår ju att det inte blir något pris men kanske att man får några andra positiva utlåtande om henne.

Jag är ju även på jakt efter en hund till och vad jag förstod på den uppfödaren som det ev finns en valp hos till mig gärna vill att den tiken ska ställas ut, nu är det ju tyvärr så att det är en annan uppfödare som också ev vill ha den tiken men jag får snart svar om vilket.

Därför tänkte jag höra lite om hur det går till på en utställning, vad behöver jag lära mina hundar?

Mvh Jonna

//Jonnix

medde
0

Det finns en äldre artikel på sajten om det här ämnet, tyvärr är det av det äldre slaget och många regler är ändrade bland annat i bedömningsystem. Men kika gärna in på den ändå. Du finner ju lite om förbedelserna innan osv.

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

xina10
0

#1 Tack för tipset, har läst igenom nu, men det där med att föna hunden torr blir nog inte lätt för Buffy gillar inte hårfönen alls vet inte hur jag ska få henne att tycka att den är okej :)

//Jonnix

Viccan92
0

Ha den igång en liten stund i taget varje dag. Öka det succesivt. När hon inte bryr sig alls om ljudet är det bara att ha det lite närmare henne. Min hund gillade det inte heller från början men nu så älskar han det. Han tycker det är så skönt.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast