Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 450 ggr
[johannnnah]
1

Morgonstund har guld i mun

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon på er allihop!

Här har vi precis kommit in från en lång härlig promenad! Och som alltid när jag är ute och går med min lillkille (Kiro) så surrar tankarna för fullt inne i huvudet på mig!

Den här morgonen var det morgonrutiner som ploppade upp.. Alla har vi ju olika morgonrutiner. Ibland är de snarlika genom hela livet, ibland ändras de vid olika tidpunkter på året, till exempel vid semester eller lov. Eller så kan det vara livssituationen som ändras och därmed ändrar morgonrutinen.

Själv är jag ingen morgonmänniska, trots att jag i grund och botten är hästtjej - vilket ofta innebär tidiga mornar med allt från morgonfodring till att åka iväg på tävling.

Men sedan Kiro kom till mig och min sambo har jag inget emot att vakna tidigt, även om jag är ledig eller har jobbat sent dagen innan,

Även vi har våra morgonrutiner, även om de är utan klockslag.           Kiro brukar väcka mig genom att krypa in under mitt täcke, böka omkring lite tills han hittat det perfekta stället att sova en stund till på och att bli kliad tackar han ju så klart inte nej till ;) Sedan går vi upp och tar en promenad, och det är då alla mina tankar brukar vakna till liv. Jag älskar att vara ute tidigt, när det inte är så många vakna. Tystnaden i skogen och nere vid vattnet - UNDERBART!

Just nu sitter jag i tv-soffan med laptopen på bordet framför mig och bakom ryggen, så nära det bara går, ligger en vovve och sover <3

Ja, så här kan det se ut på morgonen hemma hos oss. :)

Mooniq
0

Naaauu.. gulligt

Jag har inte hund, men kan hålla med om morgonrutiner.. jag jobbar skift och när jag jobbar sent så passar jag på att komma ut o gå en långpromenad tidigt på morgonen. Jag älskar tystnaden och att höra skogen vakna, fåglarna som kvittrar, nån ko som råmar och när jag gjort nästan hela rundan så passerar jag en får-hage, vilket liv det blir på dom varje gång jag passerar, de springer fram till stängslet och bräker o e nyfikna, de gör mig så full i skratt.. det är en bra start på dagen för mig.

Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

medde
0

Vilken fin och kul tråd. Här hemma är det stress.. En tös som ska till skolan hundar som ska ha mat och ut. Tycke rmest jag far runt som en raket innan allt är klart.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[johannnnah]
0

Jag njuter av semestern till fullo! Snart är det tillbaka till vardagen och då hinns inte dessa mysmornar med lika ofta!