Svinigt läge ;-)
Igår kväll kom vår nya familjemedlem hem till oss. Hundarna är skeptiska och tycker han är liiite läskig. Hugo korsning mini/microgris bryr sig inte det minsta. Värst tycker nog Gusti att det är, iaf vid matdags. Jösses vad han måste vakta sin matskål, lillegrisen vill ju ta den oxå
! Jappe är lite intresserad och tvättar öronen på Hugo när han kommer åt men sådana ideer skulle Gusti ALDRIG komma på!
Köket är numera minerat område och all inpassering där sker under största vaksamhet. Hoppas det släpper om nån dag, killarna är förvirrade helt klart. Katten är INTE imponerad.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Förlåt mig så mycket ,men inte utan jag log dåp jag läste inlägget. Om katten som inte är nöjd med mera.. PÅ ett sätt lät det hela lite charmigt..Nåja hoppas det löser sig på bästa sätt hemma hos dig och alla dina sambos kommer att trivas ihop.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vad roligt…. Ja, alla uppskattar ju inte nya familjemedlemmar direkt men det brukar ju släppa :)
Hur kommer det sig att ni skaffat en minigris?
#2 Vi har pratat lite löst om att skaffa en minigris för att dom är roliga o trevliga men inget mer än så. Så ringde min kusin och berättade om lilla Hugo som bodde på hennes arbetsplats(ett äldreboende) som inte kunde vara kvar pga reglerna där och frågade om vi ville ta över honom. Svaret blev ett rungande JA!
Och nu är han vår.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#3 Bra att ni kunde ställa upp! Hoppas att resten av familjemedlemmarna tycker bättre om han snart :) Även om han säkert inte stör sig att att vissa tycker han e läskig…
Är ju ovanligt att man skaffar minigris. Min syssling hade en minigris när jag var liten, mycket trevliga husdjur 
Vad mysigt med en liten gris :) har alltid velat ha en liten sån men det är då mamma som är det stora hindret haha, men är det svårt att lära en gris att bli rumsren? :)
Hälsningar Klara :)
Han går så fint på kattlådan och bajsa gör han helst i halmen ute i en av hästboxarna. Han har haft nån olycka inne men han är ju bara 5 mån. Just nu ligger han inbakad som en koldolme i en fleecefilt i soffan o sover, han är lite morgon trött av sig
.
Så mysigt det låter,, Ligger och myser med sin fleecefilten. Ett riktigt gosetroll
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hihi, har du ingen bild på din koldolme?
Här kommer en trött gris…
Hundarna har lugnat ner sig och tycker han är rätt ok så länge han inte försöker böka runt i pälsen på dom. Han har även lärt sig "sitt" idag
. Nästa steg blir "vacker klöv"…
Katten är fortfarande INTE imponerad och hästarna tycker han är det läskigaste dom sett…
Hugo, ja han bara inte bryr sig…
Undebar liten klutt Hugo är :)
Är uppväxt med grisar och de är något av de trevligaste djuren, faktiskt! Hoppas katten och hästarna kommer över det hela också. Kul att du lär honom trix med