Vad tränar ni?
Hej!
Jag undrar om ni tränar något speciellt med er hund, typ agility, lydnad, freestyle eller utställning mm. Varför gör ni det i så fall? Köpte du hunden till det eller blev de bara? Går det bra för er?
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Har som en sköthund men far dit cirka 3-4 gånger i veckan eller mindre. Och då tränar jag lydnad, Agility,Freestyle,Sök men tränar som inte på allvar allt men vill gärna bli jätteduktig på Lydnad och Agility och gärna sök med c:
Min förra hund började jag med tävlingslydnad,men han tyckte aldrig att det var roligt.så vi gick över till att träna/ tävla agility 2001.Vi tog oss upp i klass 2,han var en largehund på 47cm.Tjalle var en omlaceringshund och hade mest tänkt ha honom som sällskap.
Peppsi är en omplaceringshund och han köptes till agility,såg att det kunde bli bra och det blev det ,vi tävlar i klass 3.Han är duktigare än matte!
Levis köptes som valp till agility och han verkar väldigt lovande må jag säga.Vi har inte börjat tävla ännu utan tar det lite lungt.Det är ju så mycket att träna/lära in och Levis är lite omogen än.
Det är ju inte säkert att alla hundar gillar tex agility,men då finns det ju mycket annat att träna/tävla i om man vill.
Jag gillar agility för det är såå sjukt roligt och mina hundar gillar det.
Lexie - tävlar i agility och ska även börja tävlas i lydnad och rallylydnad. I agilityn går det bra och ja, jag köpte henne för blivande tävlingshund främst till agility och lydnad. Lydnaden sprack ganska fort, men försöker återuppta den nu, då hon verkligen älskar det. Jag och Lexie älskar agility så det är även det vi satsar mest på!
You know me already 
Agility, vardagslydnad, trix och lätatre wp håller vi på med.
Jag tränar allmän lydnad. Men min lilla tjej är ju bara 4 månader:)
När hon blir större tänkte jag träna agility!
-Be yourself, everyone else is already taken-