Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 799 ggr
[johannnnah]
0

Rallylydnadskurs!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag och Kiro varit på en endagskurs i rallylydnad. Detta var i stort sett helt nytt för oss, vi har bara testat på litegrann på valpkursen vi gick.

Men det var jättekul och vi kommer garanterat fortsätta med detta! :) Nu har jag en jättetrött lite hund här hemma..<3

Vad har ni gjort idag? :)

medde
0

Vad kul ni fick en fin dag, syns verkligen du har en trött vovve. Vi har haft en lugn helg med hundarna. Flera fina Härliga skogsprommisar. Nästa helg väntar mer bus i stället på Adelsö.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kitten86
0

Nej men vad roligt…!! Vad fick ni göra?

Har själv funderat lite på att testa på detta med min hund antingen en endagaras eller tvådagars kurs något min klubb annordnar ganska regelbundet…

Själv har jag spenderat dagen med att jobba, och sen varit barnvakt åt min brorsdotter, 2 år, som älskar att leka med River :)

[johannnnah]
0

Låter som ni också haft en bra dag! :)

#2. Först presenterade Jana (instruktören) alla moment i nybörjarklassen för oss. Sen byggde hon upp två kortare banor som vi fick testa på och sedan gjorde vi en "riktigt" tävlingsbana ur nybörjarklassen. Och sedan fick vi testa några enkla moment från fortsättningsklassen i två nya banor. Så det var mycket prova olika moment! Superkul, nu vet jag lite mer om hur det går till!

Kiro gillade det också! Först hade han fullt upp att spana på de andra hundarna men sen när han förstod vad det handlade om hade han superkoll på mig! Jag är jättenöjd med dagen! :)

_Wilma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Låter kul med rallylydnad. Det ska vi absolut pröva på!

Idag har vi varit på en härlig skogspromenad och plockat lite lingon.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

scillainmyheart
0

Låter superkul med kursen.

Något jag definitivt kommer att prova!

-Be yourself, everyone else is already taken-

http://pytti.blogg.se/