Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 1141 ggr
Paulines
2007-01-18 15:23
0

Orolig matte!

Jag är väldigt orolig för Roy just nu.. Det är nämligen så att han är på "hund trimmning" och när vi kom dit så vägrade han att gå in. När jag gick ut och skulle hämta honom så sprang han iväg med svansen mellan benen! jag sprang ifatt honom och sa bestämmt "stanna!" så jag fick tag på honom och bärde upp honom. När jag ställde honom på bordet så darrade han otroligt mycket! han gömmde sig i min famn och försökte hoppa upp och få tag kring min hals. Jag tyckte det var så synd om honom. Sedan sa hon som skulle trimma honom att jag inte fick vara där när hon skulle hålla på, hon sa att han kommer vilja vara med mig hela tiden och dra sig till mig, men det är väll klart!? det va därför jag ville vara där, för att stå med honom medans han fixdes. Jag fick iallafall inte. Nu har jag lämnat honom där borta, alldeles ensam och rädd. Jag själv sitter här och ska hämta honom om en och en halv timme (!). Är det någon annan som har gjort något liknande? som när man går till veterinären, hur är era shelties då? Roy är jätte feg för att vara hos veterinären också, men det kanske inte är så konstigt efterssom att han vet att han får sprutor och sånt där.

Puzzel
2007-01-18 19:44
0

Usch lät inge kul, jag har själv en kompis som har trim och hon har trimmat både mina föräldrars hundar med jätte bra resultat och hon fixade även min ena husky inför utställning, jag var med när hon trimmade min medans mina föräldrar lämnade sina men jag tror man kan göra som man känner för, hon ska öppna trimmet i ny lokal senare i vår just nu har hon det hemma. usch hoppas inte ditt charmtroll blivit skrämd och inte vill vara med om trimmning igen. Gråter Shelties kräver ju en del päls vård vad jag förstått då min svägerska föder upp Shelties.

Sussi
2007-01-18 22:52
0

Stackars roy, inte lätt att vara en hund med mycket päls ;)

MEn som det tidigare nämndes i en annan tråd så är ju sheltiena lite fega av sig.
Mina gillar inte veterinären heller men de stretar inte nåt mer emot iaf. Man märker det mest på tungaktiviteten, de börjar alltid lägga ut tungan och typ halvslickar sig runt munnen. Svårt att förklara hur jag menar.

Hur gick det sen då?

Paulines
2007-01-20 18:49
0

Det gick bra sen. Dom sa att Roy hade varit jätte snäll, men det låg jätte mycket päls över hela golvet! stackars liten som har gått omkring och burit på dendär pälsen tänkte jag liksom:p. Nu mår han bra och hans fina färger har kommit fram mycket mer, pälsen ser lika stor och fin ut, bara att den ser med välvårdad ut och har klarare färger. Tyvärr så kunde dom inte bada honom då hans sår på ryggen inte läkt än. En tjej berättade hur vi skulle göra för att få det läkt och vi skulle komma tillbaka när såret var bra igen.

Sussi
2007-01-20 19:58
0

Men det var ju bra! :D

Säkert skönt för Roy med att bli lite trimmad om han har en sån riklig päls.

Paloma
2007-01-27 12:53
0

Ja. Han verkligen njöt när han kom ut!

Ronja06
2007-06-20 22:38
0

#0: Ronja gör precis likadant då hon är på utställning. Hon blev nämligen skrämd av den senaste domaren på utställningen, och efter det vill hon inte stå på bordet. Hon hoppar upp och klänger på mig. Har svansen mellan benen, eller står som en makaron.

Mvh Emelie Förlägen

Paulines
2007-06-20 22:48
0

#6 ooh, varför blev hon skrämd av domaren ?

Ronja06
2007-06-20 22:59
0

#7: Han drog i henne. Höjde rösten till henne,  klämde på henne så att hon fick ont, och petade ner hela fingret nästan i hela örat på henne. Så det var inte så roligt. Fundersam Varken för mig eller Ronja.

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
2007-06-20 23:36
0

#8 Usch! Den domaren hade jag skällt ut, såna som behandlar djuret som en SAK det klarar jag bara inte avSkrikandes

Inte konstigt att stackars Ronja blev skrämd…Gråter

Kramar//Carro

Ronja06
2007-06-21 00:41
0

#9: Jadu, det önskar jag att jag gjorde. Men attan, jag var så förstummad och överaskad av hans sätt att jag inte tänkte på det.

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
2007-06-21 11:07
0

#10 Kan förstå det…

Kramar//Carro

Ronja06
2007-06-21 11:12
0

#11: Ja, och nu har tyvärr påverkat Ronja otroligt mycket. Vilket gör att vi troligen inte kommer att tävla inom utställning mer… Ronja är bara rädd, så det är inte så roligt det heller då vi är på utställning… Ledsen

Mvh Emelie Förlägen