Reflexer
Tycker ni att man ska ha reflexväst oså nu på vintern?
Scillas halsband OCH koppel har reflexer. Men funderar på att också skaffa en reflexväst (eller reflexsele eller vad man säger…?) så att hon syns bra.
Men hon växer ju fortfarande. Så jag kanske måste vänta med att köpa en. Eller vet ni om det finns sånna som man kan ställa in storleken på? Det borde ju finnas….
Vad tycker ni? O hur brukar ni göra?
-Be yourself, everyone else is already taken-
Jag tycket att man bör ha reflexväst eller täcke på sin hund. Speciellt om hunden går lös och att man rör sig på icke upplysta ställen. En sheltie har ju mycket fluff och reflex på halsband och koppel tycker jag själv inte räcker. Till River som liten valde jag att köpa en reflexväst där jag kunde ställa in halsen och midjan med kardborre. Om det sen börjar mer som ett täcke och slutar som en väst så är det ju helt okej. Hurttas väst twiligt är annars inspänninsbar, men bara i midjan. (Har precis köpt en sån till River då han behövde en ny.)
Jag tycker att reflex känns som ett måste i mörkret. Eftersom jag kör bil så har uppskattar jag verkligen reflexer. Många kanske man inte tänker på hur mycket nytta dom gör. Men är man i en bil så är det så mycket lättare att se både hund och förare i mörkret.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Rekomenderar även blinkhalsband vilket gör att du som ägare ser hunden bättre och även för bilisterna så är det lättare att upptäcka/ se hunden :)
Pappa har köpt en halsband som lyser. Rött väldigt starkt ljus. Man kan även välja att den sak blinka.
Den tror jag kommer göra susen nu när det börjar bli mörkt….
Absolut. Det blinkhalsbandet jag har till River blinkar i omsom vitt, blått och rött vilket gör att han syns JÄTTEBRA både för mig som går och från bil.
Mötte en kompis en gång och hon trodde nästan först att det var polisljus :)
#5 haha. Aaah det är ju verkligen ett bevis på att den lyser STARK!!!
#6 Aaw, fast ändå inte så att det stör hunden, vilket är vikigt.
#7 Japp.