Sheltie iFokus

Sheltie

Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 7996 ggr
PetraKarin
0

Varm bil en dödsfälla – Flyers

En varm bil kan bli en dödsfälla på bara ett par minuter och många hundar och barn som lämnas i bilar dör eller far illa varje sommar.
 Även om man tror att man underlättat genom att ställa bilen i skugga, öppna fönster eller annat kan det bli farligt varmt.
 Nu när sommarmånaderna är här är informationen enormt aktuell och på många tävlingar och utställningar får funktionärer hålla koll på bilar vars ägare har slarvat.
 Vad händer när du lämnar din hund i bilen i värmen?
 Vad kan du göra om du ser en hund eller ett barn som sitter i en alldeles för varm bil?
 Här är några informerande flyers från hittadjur.se som kan vara bra att ha till hands för att kunna sätta upp på tävlingar, bilar eller i mataffären.

Om du klickar på bilderna nedan kommer du till hittadjur.se/varmtibil där du kan ladda ner dessa flyers i utskriftsvänligt format.

Ressu
1

Mycket bra artikel Petrakarin! Hoppas att fler förstår hur farligt det är att lämna sin hund i bilen när det är varmt!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En väldigt viktig artikel. Tyvärr måste jag säga ändå.,an tror att alla tänker sig för då dom lämnar sin hund i bilen, men icke sa nicke. Varje år händer det att hundar dör i bilen av just värmeslag.

Hur gör ni om ni ser en hund i en bil som mår dåligt?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sofiatinnert
0

Mycket bra artikel!! Ser jag en hund som mår dåligt i bil så slår jag sönder rutan för att få ut hunden sen brukar jag ha vatten med mej så det häller jag en del på hunden/djure resten får de dricka upp sen väntar jag till ägaren kommer till bilen. Jag har tyvärr fått göra detta vid 2 tillfällen har aldrig fått några problem efteråt men jag har rätt enligt lag att göra så.

http://beautywithsofia.wordpress.com/

medde
0

´Jag skulle inte tveka att slå sönder rutan.. Vad är det jämnfört med en död hund?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kitten86
0

Jag skulle inte heller tveka att krossa rutan, dock skulle jag ringa polisen och informera om att jag gör det.

Har varit med om hundar inlåsta i bilen, i värmen, fast att det är hundfolk och på ett hundrelaterat evenemang ex. utställning! Man skulle ju tro att hundmänniskor skulle tänka sig för, men icke…!! Det är tyvärr många hundar som drabbas och flertalet som dör pga detta..!!

[Yackellie]
4

Skit bra!! Har just kommit på en super idé! Jobbar inom Willys och har kontaktat dem för att försöka få upp skyltar som dessa vid alla ingångarna…HOPPAS de genomför det, så kanske nästa steg blir att fråga vidare på andra affärskedjor, detta är ju jätteviktigt att påminna kunderna att inte lämna deras djur när det är så varmt!! Annars får man försöka upp lite lappar själv…:D

[Shetland Sheepdog]
1

Bra inlägg! Skönt att det finns lite vettigt folk som uppmärksammar detta. Är ju framförallt inte rätt mot hunden att lämna den mol alen bara sådär.

Skulle aldrig tveka att slå sönder rutan. Dock skulle jag informerat polisen efteråt. ^^

sissie
0

#6 Jättebra idé! Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[Yackellie]
1

Skrev och skrev för att nå fram med min idé hos Willys…tyvärr var det inget de ville ha vid ingången eftersom det bara skulle vara det som handlade om butiken…jaja…men har satt upp några lappar om info i en affär, kring varför man inte bör lämna sina djur i bilen under sommaren, hoppas det är ngn som tagit det till sig i alla fall. Kul om man kan vara med och göra saker till det bättre :)

Kitten86
0

Du har ju iaf försökt! Bra jobbat även om resultatet inte blev som du önskade..