Agility 22/9
Jaha, alla glada människor där ute!
Så imorgon är det dax igen, ny dag och ny tävling. Ny chans på pinnar :) Skulle vara såå kul, men man vet ju aldrig. Beror ju på dagsformen.
Väderprognosen säger regn, men jag hoppas att vädergudarna har fel…. Men det blir att packa ner regnkläder, och hoppas att det finn plats i någon klubbkompis tält.
Men iallafall. För alla som är intresserade så är tävlingen ifråga på SLKK i Malmby utaför Strängnäs.
Håll tummarna alla ni glada!
Håller tummarna! Och framförallt gå ut där och ha KUL!
Såg i deltagarlistan att vi ses i Katrineholm nästa helg
.
#1 ¨
Gud va roligt! Ska faktiskt följa med för socialträning med min nya valp Skoja. Va har du för startnummer? Vilken klass? Ska vi försöka träffas? 
Kan också säga att dagen inte gick särskilt bra, lervälling och sunk. 
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Jasså, vad roligt!! Vad är det för hund du ska dit med? Hoppas iaf på bättre väder till nästa helg.
Startlista ser man inte förens närmare själva tävlingen.
Dagen iaf:
En klubbkompis som egetnligen inte skulle tävla förens klass 2 på em, kom på förmiddagen och ställde upp sitt tält som vi fick låna. Snacka om GULD värt!!!
Tyvärr blev det inge uppehåll utan regnade nästan hela tiden, så det vart lera upp till knäna. I ordning tävlade small, medium, large. Så banan var ju lagom rolig tills det att vi kom ut på banvandring.
Agilityloppet, där blev han frustrerad vid slalom, men vi diskade oss på ett ställe där han slirade runt så jag sket i det utan körde klart. Ingen rivning och ett fint flyt i handlingen så så långt var jag nöjd med det loppet.
Hopploppet, då var det faktiskt uppehåll så banan var inte lika lerig. Luftig med några knixiga svängar. Handlingen flöt på bra hela banan, inga rivningar och ett bra slalom. Men Leran i starten gjorde att han inte kom iväg ordentligt utan rev 2 hinder istället. Men iom att vi klarade banan fick vi ett "tröstpris" i form av en sk. flärp.
Kan tillägga att all lera gjorde att jag fick en "black and tan" hund :)
#2 Jag ska dit med min Dizzy - och om jag mätt rätt så startar vi i medium, men hon måste mätas först. Klart det skulle vara kul att ses! VI har ett tält och det lär vara fullt med folk och hundar- man, barn och kompis. Om alla hundarna följer med så är det då Dizzy - sheltie, Clifford - dalmatiner, kompisens golden och parson russel terrier 
#3 då blev det väl ändå OK lopp trots leran! Hoppas ni är nöjda! Spännande med en black and tan
hoppas du fotade 
Spännande med en massa hundar! Som man säger "the more the merrier" 
Själv har jag inget tält så jag hoppas på uppehållsväder :)
Ska du starta med både Dizzy och Clifford?
Jadå, jag är nöjd ändå även om jag kunde försökt att "hålla" honom mer och inte fegat ur i mina egna rörelser pga leran. Tyvärr tog jag inga foton på skitgrisen….
Tycker det låter bra ändå. Inte lätt att gasa runt i leran heller..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#6 Tackar! Nej, det var det verkligen inte. Var ju många hundar, speciellt i large som rev etc pga halkan så jag var ju inte direkt den enda :)
#5 ja ju fler desto roligare eller livligare
.
Ska inte starta med Clifford - han är inte mogen för att tävla och kommer nog aldrig bli det! Han fyller 4 i februari men jag får ofta frågan om han är 1,5år… Enkelt så kan man säga att han är omogen.
Lera är otäckt det är lätt med skador både hos hund och förare och det är det väl inte värt! Bättre att vara lite försiktig och klara sig själv och hunden från onödiga skador!
Jo, så är det ju (på båda punkter)
Var många som strök sig pga vädret också. Men visst fick man "safe:a" iom att det var halt både för sin egen och hundens skull.