Nu är det äntligen gjort -BPH
Vi skulle ha gjort det tidigare men fick tacka nej på grund av ögonskadan (som för övrigt är helt läkt och inte ger några bekymmer!). Men idag var det dags vi åkte till Nykvarn för testet, har ju gjort MH med min dalmatiner men upplevde att det här var lite lugnare.
Dizzy reagerade i stort sett som jag förväntat mig utom på en sak - den "läskiga" personen i hatt och glasögon som kom mot oss, jag trodde att hon skulle springa in bakom och skälla MEN hon stod framför och skällde - ett riktigt morrande skäll ändå från tårna - mattes lilla vakthund! Samma stund som personen vände ryggen mot oss blev hon tyst!
Annars så var hon som väntat, reserverad i kontakten med främlingar men hälsade och interagerade när de "krävde" det, blev svårt ibland när hon ville ha min bekräftelse på att dt är OK men jag inte fick ge henne. Hon blev rädd för pop upp gubben men avreagerade snabbt, helt oberörd av skotten och reagerade på skramlet tittade till och konstaterade att det inte var farligt.
De olika underlagen var hon helt obrydd över!
Hur som så hade vi ett trevligt test tillfälle och det är ju det allra bästa att det blev en positiv upplevelse!
Vad kul att det gick så bra! Jag ska också gå MH med min lilla sheltie sen 
Vad roligt att ni äntligen kom iväg!
Visst känns det lite konstigt när hunden "tar kontakt" med dig men du inte får reagera på det? Det tyckte jag var det svåraste med BPH, River är ju van att få feedback och att man pratar med honom nästan hela tiden.
Roligt att det på ett sätt blev som förväntat med att du ändå blev överraskad 
Ja det var super kul! Men absolut konstigt att inte få besvara kontakten som hunden bjuder på - det tar liksom emot att inte få göra det!
Jaa, verkligen! Håller helt med dig.
River t.ex. "bad om lov" innan han skulle gå fram mot personen i rock och iom att han inte fick det så gick han helt sonika inte fram… Vilket är jättebra men det ger ju en "plump" i protokollet, tyvärr.
Va roligt med härliga resultat!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*