Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 656 ggr
medde
0

Hundtidningar

Det finns ju en hel drös med tidningar för oss hundägare ute i handeln. Köper du några av dessa tidningar? Elle rsom jag misstänker de flesta är med i en rasring/klubb och SKK. Vilket gör att man får he i brevlådan deras tidningar. Räcker det eller köper ni även andra?

Själv tycker jag det räcker gottt och väl. Då många av dom tidningana är lite för mycket bla bla i.. Men det är enbart mitt eget tycke

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kitten86
0

Jag har bara hundsport, men tänker skaffa medlemskap i tidningen Agility. Det duger gott åt mig iaf.

Har någon gång testat Härliga hund, men blev besviken.

medde
0

#1 Lite som dig, Har testat andra men blir besviken, Då det är för mycket bla bla i dom.

[Highonbluetomorrows]
0

Jag läser Canis hundtidning. Skitbra! Men är man inte intresserad av klickerträning (eller träning öht) så är den inte värd att köpa då i princip allt fokuserar på det.

Härliga Hund prenumerade jag på ett tag också, men den var för löjlig för mig :P. Mycket fluff fluff och söta bilder på valpar, mindre av betydelse. Inte för att jag ogillar söta bilder på valpar - tvärtom. Men om jag betalar för en hundtidning/hundbok så är det för att lära mig saker. ^^

medde
0

#3 Lite som du säger. Tidningarna fylls med för mycket gulli gull. Kul ett slag men sen blir det inte kul.

Kitten86
0

Nej men precis. Tidningarna i allmänhet handlar om gulligull, tips inför valpköpet etc ect viket iaf inte ger mig något som haft hund länge.

Jag vill också ha tidningar som ger mig någon kunskap. Nu är jag ingen klickernörd, men Canis låter som en tidning värd att kolla upp iaf! Alltid kan man lära sig något :)

Annars är ju agility mitt intresser så just tidningen Om Agility passar mig då jag kan lära mig, och fördjupa mig, i ämnet och sporten.

Hundsport handlar ju egentligen mer om utställning, vilket inte är mitt intresse så där. Men ingår ju då man är skk medlem så den "betalar" man ju inte för egentligen som så. Men mellan allt om utställning så finns även en del andra guldkorn ju.