Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 853 ggr
Jämtlänning
0

vart på Kennel

Åhh häromdagen så var jag hos en kennel mest bara för att kolla in just rasen, då jag tänker köpa valp nästa år, och är såå sugen på en sheltis.

Blev glatt överaskad då jag möttes av, 5 eller 6 st små underbara varelser!:)  dom var mindre än jag trodde fast dom var vuxna, men gud så otroligt söta och kärvänliga varelser! Är ju helt fast!

köpte på en gång när jag kom hem en bok om just cheltis.. tror författaren hette Anita nånting..

jag ska mest ställa ut, sen är det ju en otrolig duktig agillity hund, blir sugen på det med när man ser dom!:)

ville väll bara säga med detta att jag är fast! blir en sheltie här hemma! <3 <3

[Highonbluetomorrows]
0

Den boken är bra, axelsson va?

Jag fick PRECIS samma intryck som du när jag besökte kenneln. De var mindre än jag trodde ^^ men himla söta och fina.

Jämtlänning
0

ja, det kanske det var det kanske:) shetland shepdog hette den nog rätt och slätt, var en inbunden bok, som tog upp det mesta, ica förlag tror jag den kom ifrån.

har du själv en sheltis Highonbluetommorows?

Kitten86
0

Ja, sheltie är ju en underbar ras! Vad roligt "blandiscasper" att du känner att detta är rasen för dig. Då komemr ju det roliga arbetet med att kolla upp kennel etc :) Shelties är ganska välrepresenterade på agility tävlingar, och även om man inte vill tävla så är det en roligt gren att träna ihop med sin hund.

Själv fastnade jag då en bekant köpte en sheltie. En helt underbar tik som bara älskade allt och alla. Harmonisk och full av aktivitet, men kunde samtidigt ta det lungt. Det är hon som är min hunds mamma och han är allt hon var, och lite till. Helt underbar!

[Highonbluetomorrows]
0

#2. Nej, tyvärr. Jag och sambon är i väntans tider så att säga ;). Vi funderar på att köpa valp till sommaren, men man vet ju aldrig..

Är du intresserad av någon särskild färg eller någon särskild "typ" av sheltie? Det finns lite grövre amerikanska varianter och den nättare engelska (men de kan också se likadana ut, haha)

Jämtlänning
0

ja, vi har  bestämt att det ska vara en hane, då vi redan ha en blandis på 4 år. Sen har jag alltid haft en förkärlek till 3 färgade, tycker dom är så vacker! Vi ska väll heller inte riktigt skaffa en nu, valpar planeras nästa år, men vi får se när det blir, beror på när rätt valp behaga se dagens ljus:) jag väntar gärna tills det blir, men ack så det kliar i valptarmen i bland!:)

Jämtlänning
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna visa min nuvarnade hund :) mamma springerspaniel, pappa okänd. men jag är hundra säker att pappan bara måste vart en cocer, eller hur??:)