Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmat-och-godis
Läst 1184 ggr
medde
0

Hundgodis

Det är ju något som kan gå i massor stundtals. Men att köpa hela tiden kan både bli dyrt och en hund som blir lite rund om midjan.

Så jag tänkte vi kanske skulle kunna ge varandra lite tips på bra och nyttig hundgodis som man gör själv hemma.

Det finns ju å mycket som man kan fixa ihop hemma, och hoppas få lite tips och råd på många smarriga saker att muta vovven med.

Det vi brukar använda mycket av hemma är lever och blodpudding som vi torkar i ugnen. Men som sagt enformigt att alltid göra samma sak.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kitten86
0

Allt går ju nästan att torka i ungnen. Köttbullar i bitar, korv slantar, blodpudding, div köttbitar (rester från när du djälv putsar ditt kött t.ex.)

Annars göra hemmagjorda hundkex i diverse olika smaker, är ju också enkelt och billigt att göra.

medde
0

Några tips på något riktigt smarrigt man göra? Men köttbullar har jag inte torkat. Kanske man ska testa. Blir det bra?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kitten86
0

Jodå, det blir bra. Beror ju lite å vad för köttbullar du torkar. Har själv funderat på att lyxa till det med att köpa en liten bit renfärs eller viltfärs och göra egna köttbullar och sen torka. Tror jag kan bli super!

Kex med leversmak, kex med morötter, "naturella" kex t.ex.

[Highonbluetomorrows]
0

Är sådant torkat godis lätt att dela i småbitar? Eller man delar redan innan det läggs in i ugnen kanske?

Kitten86
0

Beror ju på hur "hårt" du ämnar torka det. Man kan ju göra lite större bitar och torka så pass att det får en något mjukare kärna. Då kan du ju alltid dela det i mindre bitar om så önskas. Annars brukar iag jag dela i lagom stora bitar innan jag lägger det på torkning.