Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsjukdomar
Läst 1412 ggr
Cassii
2012-10-06 00:17
1

Hemsk dag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Idag när vi var ute på en promenad med en vän, så hamnar Lexie lite bakom nedanför ett litet sandtag. Helt plötsligt kommer hon springandes till mig skrikandes i panik. Min första tanke var att hon fått något slag av bett, men kollade igenom hela henne och hittade ingenting. Släppte ner henne igen, men hon tog bara något steg innan hon flydde i väg i panik och skrek igen. Kollade igenom igen, bar henne en bit och släppte ner igen.. Nu var jag verkligen orolig. 3 gånger? Då fjantar hon sig inte. Tog på koppel och gick ca. 10 meter och hon hoppade på 3 ben och fick 2 såna "panikanfall". Så nu åkte jag o en vän ner till våra lärare (läser hund), och de kollade på henne jag gick ca. 1 cm och hon flydde i panik, dock med koppel. Så bara in till vet. O det visade sig att muskelfästet vid höften hade gått av helt.. (efter röntgen och känn o kläm av vet). Den värsta dagen på länge. Är glad över att jag inte var ensam utan att två vänner följde med. Nu är det många tråkiga veckor framför oss, koppelvila & smärtstillande för lillan. ♥ ♥

Grodan
2012-10-06 00:21
0

Aj, vilken smärta. Opererades hon eller självläker det?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Cassii
2012-10-06 00:23
0

Det ska tydligen självläka vad jag förstod, men vet ska ringa på måndag och höra om det blivit bättre/sämre. Kan tänka mig att de först vill testa att de självläker.

Grodan
2012-10-06 00:32
0

Ok. Då är jag med. Har hon fått något smärtstillande eller måste hon känna smärtan för att inte överanstränga sig/förvärra allt?

Vet hur jobbigt det är att ha en sjuk hund och man inget kan göra… Än värre gå ut vanliga promenader..

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Cassii
2012-10-06 00:33
0

Smärtstillande kommer hon få 1 ggr/dag. Tyvärr verkar hon känna smärtan ändå.

_Wilma
2012-10-06 08:12
0

Stackars Lexie! Hoppas att det läker så fort som möjligt!

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Gittan
2012-10-06 08:16
0

En olycka händer så lätt tyvärr. Det är alltid lika ledsamt vem det än drabbar fast värst är det ändå när det drabbar barn och djur. Tycker väldigt synd om Lexie, men det ska ju bli bra som tur är. Att det smärtstillande inte tar bort all smärta kan bero på att de inte våga ge en så pass ung och liten hund starkare.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

xina10
2012-10-06 08:17
0

Åh vad tråkigt för henne/er, hoppas det läker fort, så hon slipper ha ont.

//Jonnix

Kitten86
2012-10-06 17:28
0

Tråkigt för er. Hoppas att läkeprocessen går bra!

[Clifford & Dizzy]
2012-10-06 18:02
0

Tråkigt. Hoppas hon på snabb och bra läkeprocess!

Beckibus
2012-10-06 18:05
0

Aj då! Låter inte roligt alls. :( Hoppas allt går så snabbt som möjligt och att ni snabbt är på banan igen.

Vet du vad som hände? De gick väl inte bara av? Måste ju finnas en andledning. :/

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

medde
2012-10-06 22:24
0

ta väl hand er!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥