Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1171 ggr
Ronja06
0

Shetland Sheepdog träff!

Denna söndag som kommer drar jag iväg ut på shetland Sheepdog träff med Ronja. I Göteborg! Ser verkligen fram emot det, då även Ronjas syster och bror förhoppningsvis dyker upp. Skrattande

P.s Någon mer som ska till Vänersborg på hundutställning på Lördag?

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Tyvärr alldeles för långt borta annars hadde jag nog åkt och tittat på utställningen.
Låter super kul med en sheltie träff på  söndag.
Hoppas då som du sa att ronjan syster och bror komer,
Det måste vara spännande att träffa dom, har du inte sett dom på länge?
Hur som helst önskar jag dig lycka till med allt i helgen!
Hoppas du berättar hur det gick
krama ronja!
mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

Okej, men det kommer fler utställningar. Flört

Ja, det kommer bli JÄTTE kul! Skrattande Jag hoppas att de dyker upp, Ronjas syster har jag inte träffat sedan jag var och hämtade Ronja förra året från uppfödaren. Men Ronjas bror träffade jag då de var 8 månader gammla. Tack, tack! Vi ser verkligen fram emot det!

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
0

hoppas det blir skoj :D

WesthKiowas
0

Min mamma var på utställningen i lördags med 2 st. Tiken blev BIM trots att hon hade lämnat pälsen hemmaSkrattande Junior hanen kommer jag tyvärr inte ihåg placeringen på… Han kan ha blivit 2:a i juniorklass men helt säker är jag inte.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Paulines
0

För långt bort för mig dp jag bor i Stockholm.. synd synd.. :/

Ronja06
0

#4: Okej! Vad roligt. Skrattande Ronja blev 3:a i Juniorklassen pga. att hon saknade päls enligt domaren, och var lite blyg. Men vi är nöjda ändå såklart. Flört

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Klart du ska vara nöjd!
Ronja är ju bara junior,då är det förlåtet att inte vara fullpälsad
mvh

Ronja06
0

#7: Ja, helt förlåtet att inte vara fullpälsad såklart. De flesta hundarna får ju "sommar päls" under sommaren. Otroligt nog har domare inte nämnt något om hennes höjd ännu i kritikerna. Hon är trotts allt 41.5cm i mankhöjd! Ändå har hon både kommit 2:a på rasspecial och blivit BIM. Räcka ut tungan

Mvh Emelie Förlägen

WesthKiowas
0

#8 Ärligt talat så är jag övertygad om att din hund är felmätt! För vore hon så hög så skulle hon ha åkt ut på en 2:a.

Du skulle be någon som har mycket erfarehet och vet exakt var de ska mäta, för minsta lilla felvinkel på mätstickan kan göra flera centimeter.

Mvh Camilla

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

WesthKiowas
0

#8 Ärligt talat så är jag övertygad om att din hund är felmätt! För vore hon så hög så skulle hon ha åkt ut på en 2:a.

Du skulle be någon som har mycket erfarehet och vet exakt var de ska mäta, för minsta lilla felvinkel på mätstickan kan göra flera centimeter.

Mvh Camilla

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

Ronja06
0

#9: Det är precis vad jag själv också trott hela tiden. Sa det då hon mätte att det såg ut som hon hållde den helt snett, och sedan såg det även ut som hon mätte nacken, inte mankhöjden

(

Fundersam Visst är Ronja stor, men så stor är hon inte. Sedan då veterinären mätte henne var hon 37cm och då var hon 9 månader gammal, och de sa att hon var färdig växt. [eftersom hon började löpa då] Men jag tror hon är 38cm.

JAG HAR VARIT INNE HÄR OCH REDIGERAT INLÄGG
MVH  MEDDE

Mvh Emelie Förlägen

WesthKiowas
0

Ja… Tror att hennes mätning är helt åt skogen :) Ronja ger inget jättestort intryck av bilderna jag sett av henne. Tyvärr är inte kennelnamn någon garanti för att man är duktig och har stor kunskap. Man kan ju bara betala in lite pengar och så har man ett kennelnamn. Vore jag dig skulle jag lita mer på veterinären eller en gammal uppfödarveteran för de vet var de ska mäta. Tänk på att hundar kan spänna sig när man mäter dom och nästan stå på tå.

Vore sååå spännade att höra hur resultatet blir om någon annan mäter henne.

Mvh Camilla

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

Ronja06
0

#12: Nu har veterinären mätt henne. Den visade 37,5 cm. Förvånad Det var en STOOOR skillnad. Förvånad

Mvh Emelie Förlägen

WesthKiowas
0

#13 Det var väl det jag trodde! Säg till henne som mätte Ronja att borde slänga sin mätstica för hon bör ändå inte använda den :) Men det var ju bra att hon inte var så stor då.

Mvh Camilla

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

Ronja06
0

#14: Nej, det ska jag inte säja. Jag tror att Ronja stod på tå att det var mitt fel att hon blev så "stor". Sedan kan alla mäta fel ibland, vi är inte mer än människor.

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

#15 Håller med:)

Ronja06
0

#16: Tack att du håller med. Skrattande

Mvh Emelie Förlägen

emma93
0

#15 Jättebra skrivet!

Ronja06
0

#18: Som jag skrev ovan. Tack. :)

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Det känndes väl bra nu

Ronja06
0

#20: På vilket sätt menar du? :P

Att Ronja inte är för stor? :) Isåfall, ja. Då kan jag iallfall sattsa lite på utställning med henne. Även om jag troligen inte kommer dyka upp på de "största" utställningarna.

Mvh Emelie Förlägen

WesthKiowas
0

Att du skulle säga till henne var menat som ett skämt, det hoppas jag du förstod. Menade inget illa med det. Fast jag tycker faktiskt ändå att hon borde ha reagerat på det eftersom hon hade hunden framför sig… Hi hi.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

Ronja06
0

#22: Ja, jag förstod det. Flört 

JaJa, men man har inte alltid uppsikt ellerhur? Det var säkert minst 15hundar som skulle mätas. Och säkert 40personer som pratade med henne samtidigt. Då är det nog lite svårt att hålla koncentrationen. Räcka ut tungan Men men… Nog pratat om detta nu. Nu återgår vi till lite roligare saker tycker jag. Oskyldig

Mvh Emelie Förlägen

WesthKiowas
0

#23 nä, då förstår jag att de kunde bli knas med så många hundar. Skrattande

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

Denna kommentar har tagits bort.