Sheltievalp
Jag och min sambo ska åka och hämta vår lilla sheltie på fredag om allt går som det ska. Jag är superspänd, glad, nervös ja allt… men mest glad såklart!
Vi skulle vilja köpa ett koppel + halsband innan vi hämtar honom men vet inte riktigt vad vi ska ha eller mått på halsbandet?
Helst något simpelt då vi ska köpa en hurtta sele när vi fått hem honom så vi kan ta med honom till djuraffären.
Tacksam för svar!
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Hej!
Super roligt att du ska ha skaffa sheltievalp! Inte alls avis. 
Måttet på halsband kan ju variera beroende på hur tjock hals valpen har. Men det som kan vara klurigt är ju hur mycket päls dom har. Det mesta är ju "fluff" så att säga.
Jag skulle köpa ett litet halsband som enkelt kan ställas ut och bli större. Annars kanske du kan maila uppfödaren och fråga vad hon skulle gjort? Om hon kan försöka mäta halsen på "hen".
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Vad roligt att ni ska bli "med sheltie"! Du får visa en massa bilder på underverket när ni hämtat 
Vad gäller halsband brukar det räcka gott med ett fast, ställbart, valphalsband så att ni kan anpassa eftersom valpen växer. Sele skulle jag råda er att köpa när valpen börjar bli färdigväxt alternativt köper ett begagnat, för en billigare peng, då det annars blir lite att slänga pengarna i sjön. Men halsband brukar räcka långt.
#1 Vi är så spända och glada båda två tiden kan ju inte gå långsammare alltså.. 
Funderar på att köpa ett sånt som man kan spänna så får man väl trycka i några extra hål om det inte skulle passa. :D
#2 Kommer garanterat bildbomba
Ja, det blir nog ett halsband i början och senare en finare sele då. =)
Vad kul att ni ska skaffa en liten sheltie valp, längtar efter att få se bilder på den lille :)
//Jonnix
Grattis :D
Vad heter den lille i stamtavlan?
#4 Ja det ska bli så himla kul! Har alltid velat ha en sheltie känns overkligt att vi kommer ha en i famnen imorgonkväll
#5 Tack så mycket!
Tänkte jag går ut med hans stamtavlenamn när alla papper är påskrivna och så.
Åh grattis! Och stort lycka till! Är superavis!! Ser fram imot bilder sen på den lilla:))
Nu har det varit fredag så nu vill vi se lite bilder 
//Jonnix
Ellerhur! Hur gick hemresan?
Jaa, hur går det för er nyblivna sheltieägare? Hur gick hemresan?
Bilder i massor, ja tack!
Ja nu är vi hemma vi har spenderat de första två dagarna på landet i lugn och ro. Ska skapa en egen tråd till honom och bildbomba lite. Har tagit 200 bilder de första dygnen. 
Oh vad kul. Hur är killen i sättet?
Åh spännande! Vill se nu!!:)