Ny på iFokus
Hej!
Ville bara säga hej och presentera mig, som är ny här på forumet.
Jag heter Karin och bor i Örbyhus som ligger ungefär mellan Tierp och Uppsala i Uppsala län. Jag studerar till logoped på Uppsala Universitet och min sambo Henrik är brandman.
Jag och Henrik har länge pratat om hund. Hans familj har alltid haft Settrar och min Flattar, jag har en flat som heter Wilda som är pensionär och som bor hos mina föräldrar eftersom dom vägrade släppa henne och hon dom också förmodligen, när jag flyttade hemifrån.
Vi har som sagt länge pratat om att skaffa hund men har hela tiden varit på det klara med att vi måste vänta med tanke på studier men nu har vi sakta men säkert börjat planera.
Mitt intresse för Shelties föddes för flera år sedan och både jag och Henrik känner att det är rasen för oss av många anledningar, bland annat mitt intresse för utställning och hans för hundsport samt att personligheten, storleken och ja, allt passar oss perfekt.
Jag är tacksam för alla råd och tips om allt från koppel till uppfödare och ser fram emot att se bilder på massa fina Sheltisar.
Vänliga hälsningar från Karin
Hej och välkommen!!
Hoppas att du ska trivas. Är det något du undrar över så är det bara att skapa en tråd och fråga om allt mellan himmel och jord. Här inne finns alltifrån nybörjare till rutinerade uppfödare….
Happy hunting 
Men guuud vilken fin/ rolig bild!!! Baby som baby!
Tack! Men åh så söt Buffy är! Vi vill ha en blue merletik vi också! Jag tycker om alla färger men jag är särskilt svag för blue merle. Lägg gärna upp bilder på era hundar, så mysigt att bli bombad med bilder. Det kanske finns någon tråd här där man presenterar sina hundar förresten? :)
Välkommen! Kul att du hittade hit! :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus