Välkommen hem, Pyret!
Pyret är en sheltietik på 6,5 år som fått flytta hem till min familj nu idag:) Är så jätteglad!!! Hon är en helt underbar trefärgad tös:)
Frankie ska kastreras, så det inte sker nån olycka:)
Jag lovar att ta lite bilder på henne i morgon 
Kramar//Carro
Grattis! Roligt att Frankie fått en kompis och leka med. (så nu behöver han inte leta flickvän till honom)
*ler* Men massa grattis kramar till den nya medlemmen i familjen! Själv väntar jag spänt tills våran nya familjemedlem kommer hem. 
Mvh Emelie 

Grattis!

Så här gick det till när Pyret flyttade hem till oss:)
I förrgår var jag inne på blocket.se och kollade lite. Sedan på skoj kollade jag på shelties, valpar är helt underbara att se på. Sedan såg jag en annons om 2 hundar som sökte nya hem. Bla Pyret och en annan hund, en blandras mellan Bearded collie, schäfer och bordercollie:) Jag tyckte Pyret var jättesöt. Sedan sa jag det till mamma att det var en söt sheltieflicka på annons på blocket. Och hon fanns inte så långt hemifrån heller. Pappa sa att det fick vi bestämma om vi ville ha en hund till… Så jag ringde på annonsen och berättade att jag var väldigtintresserad av Pyret. Då sa han som hade henne att han helst såg att hundarna hamnade i samma hem. Då sa jag att jag redan hade en sheltie hemma, en 1-årig kille som ska kastreras ändå. Han lät lie mer positiv då och frågade lite om hur vi bodde och hur många vi var i familjen. Han bad mig säga till min mamma att ringa dagen efter, igår, och prata med honom. Så det gjorde hon och så bestämdes det att vi skulle åka och titta på henne och ta med oss Frankie för att se hur det fungerade mellan dem. Det gick hur bra som helst och när vi åkte hemså hade vi en liten tös med oss:)
Kramar//Carro
#3 & 4: Vad söt!
Hoppas att hennes öga blir bättre!
Mvh Emelie 

#6 Tack!
Det hoppas jag med att det blir:)
Kramar//Carro
#5: Okej! Tror faktiskt att jag också såg den annonsen då jag var inne och kollade på blocket.se .
Grattis ännu en gång till Pyret!
Mvh Emelie 
Grattis till den vackra damen i fråga!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#9 Tack så mkt 
åå va kul :D grattis , vad tycker Frankie om henne då? :)

Vad kul:D nu vill ja börja leta vovar på blocket! hihi
Lycka till med henne:D GRATTIS!

#11 Det går så bra mellan dem:) Första kvällen morrade Pyret åt Frankie lite när han kom för nära. Men nu går det hur bra som helst:D
Kramar//Carro
#13 så bra ;) hade varit väldigt synd om det inte funkade mellan de.