Lite små sur...
Var nyligen inne och kollade lite på stallet.se . (går in där bara för en anledning, för att hitta kopierade bilder från mig!) Och självklart, hittar jag en del bilder på Ronja. Där medlemmar skriver falskt info vid bilden, och att det är deras hund m.m. på riktigt!
Speciellt det blir jag mest irreterad över. Men för övrigt tycker jag att stallet.se är en jätte bra hemsida, det enda jag inte gillar med den är att copyright lagen inte följs bra. Sedan finns det såklart medlemmar som håller sig till lagen. Men de medlemmar som nu har kopierat mina bilder utan tillåtelse, blir jag grymt irreterad på.
Mvh Emelie 

Polisanmäl fär stöld, enda sättet att stoppa dem. Skicka även en faktura till personen. Det är din rätt som fotograf. Skulle jag göra med en gång.
Mvh Camilla

Vad ledsamt att de finns vissa som tar bilder bara sådär!
Hittade just en av mina hundar där, samt mina vänners hundar. Jättetrist.:( Dessutom hittade jag en dotter till min Aussie, fast det stod att hon är en Sheltiehane…..
Inte många rätt där inte…
Hmm… Blir bara mer och mer irreterad då jag tänker på detta.
Ska man ta bilder från internet får man faktiskt fråga innan. Och få ett ja! Får man ett nej tycker jag att man borde acceptera.
#3: Väldigt tråkigt att höra.
Att medlemmar sedan lämnar ut fel info om en bild är även det helt fel. Jag själv blir väldigt besviken varje gång jag läser om stulna bilder m.m…
Mvh Emelie 

Usch ja, vet hur dant stallet fungerar! Har fått en kaninbild stulen dit, minst en iaf som jag vet. Nu vet jag ju inte om bilder på Frankie är stulna, men ska kolla upp det… Blir så irriterad på när dem snor och märker dem att det är deras kanin på bilden!!
Kramar//Carro
#5: Kan inte riktigt förstå vad dessa medlemmar tänker på då de snor bilder… 
Mvh Emelie 

#6 Antingen tänker dem inte alls, eller så tänker dem att dem ska skylla på varandra oh säga: Han/hon tog den först!
Irriterande som sagt…
Kramar//Carro
#7: Förstår inte riktigt mig på peronerna som sagt. Barnsligt och egoistiskt, det är vad det är.
Mvh Emelie 
Kan någon pm:a mig länken till detta ställe ! tack!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Har varit inne och tittat på den sida,
Har även hört nu att denna sida har varit i blåsväder förut pga att det finns massor med "tagna" bilder utan tillstånd.
Flera polis anmälningar ska tydligen finnas olika som blivit av med bilder på detta sätt,.
Ville bara säga att ni här inte ensamna om att reagera över detta
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#10: Ja, polisanmälningar har det nog kommit massor till den sidan. Som sagt, det skulle vara bättre om man inte fick ta bilder från internet till stallet.se överhuvudtaget. Det är iallafall min mening vad som borde göras som en liten "regel" där inne på stallet.se. Då försvinner förhoppningsvis de kopierade bilderna.
Mvh Emelie 
väldigt irriterande är det, ngn har snott bilder från mig också (på kanin) men eftersom datorn alltid laggar när ja e inne just där så kan ja aldrig gå in å se.. :/

Jag kollar där regelbundet, kollar i utställningen och på torget efter Roysen, säger till om jag hittar en bild som jag misstänker är någon av era som jag har sett här också, har tänkt på det!
bra att kolla efter andras oxå :)
#14: Håller med. Ska nog också göra det. 
Mvh Emelie