Vilket torrfoder äter eran hund?
Min hund äter Proplan.
Vilket torrfoder äter eran hund?
Pokemon hundar och konst
Mina pojkar äter Acana. Beställer alltid via Animail eller Hemfoder, fungerar klockrent och du slipper bärandet själv!
Min äldre herre på 14 år har nog testat de flesta fodersorter (extremt kräsen) men har med åldern klarat av att hålla sig till ett och samma foder. När min sheltie var liten åt de båda RC men då tillverkaren bytte någon råvara eller nått så fick båda klåda av fodret så bytte till ToW som är spannmålsfritt. Sen fick jag tips om Acana som också är spannmålsfritt och billigare så då testade jag det, och pojkarna har ätit det enda sen dess. Är väl upp i typ 2 år nu, eller nått.
Standardt hjort äter båda mina. Fungerar mycket bra!
Bra i magen, bra aptit och bra päls.
Mina killar äter även de Acana, Chicken & Burbank potatoes brukar jag köra på.
Hugo har alltid varit väldigt kräsen och svår vad det gäller mat (matvägrade ofta osv), han äter nu jättebra sedan jag bytte till acana för ca. 3mån sedan och börjar få lite mer hull än han haft tidigare då han alltid varit ganska tunn innan.
Helix däremot har alltid varit väldigt glad i mat, men det är lätt att hålla honom i lagomt hull utan att bli för tjock med detta. Han får en aning mindre mat än Hugo men blir mätt och rapar alltid efter att han ätit :P
Är väldigt nöjd med det, då båda två är fina i magarna, pälsen och i bra hull numera :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Kul att fler har bra erfarenhet av Acana! Just nu kör jag samma som du "burbank ckicken & potato", men även testat flera andra smaker. Min kräsna hund äter oavsett vilket är kul. Min andra (sheltien) är matglad men lätt att hålla i bra hull. Prima i magarna, fin päls och i gott almänntillstånd med detta foder.
Men alla hundar är ju olika och fungerar olika bra på olika foder oavsett "hur bra" det än är. Vet en bekants hund som blev dålig i magen etc på högkvalitativa foder men fungerade bra på "sämre" foder tex.
Pro plan, Acana är ett bra foder tycker.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hills r/d på min lilla ^^
Royal Canin
-Be yourself, everyone else is already taken-
Arion Sensitive Salomon äter mina tre killar. Vi har testat väldigt många olika fodersorter till killarna men är mest nöjda med detta foder. Kazper har extremt känslig mage och han tål varken Hills, eukanuba eller RC. Han tål doggy professional men hade svårt att få upp vikten på det fodret. Sedan vi testade arion har han fått Jättefint hull. Frankie och Love däremot har efter kastrerigen fått lättare att lägga på sig vikt. Med detta foder har de varit lättare att hålla deras vikter på bra nivå. Vi är alltså mycket nöjda med detta foder! :)
Royal Canin äter mina hundar och det funkar bra 
//Jonnix
Royal Canin 
De är väldigt svårt att säga vad Iza åt, för hon åt inte. Hon tittade på maten sen luktade lite, men inget mer. Men på sista tiden åt hon Nordic färsfoder med några kulor så att hon skulle få tugga. Tror att det var RC eller så var det ett foder från veterinären.
Våra mopsar äter RC och är prima i magen, mycket energi, bra och fin päls, och mår som små grisar! 
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Båda mina killar äter Britcare salmon potato o mår toppen. Kalasfoder för allergiska vovvar.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Min blandis äter Doggy grön påse och mår utmärkt! Arion är ett foder åxå jag gillar!:)
Mina får lite Purina Chow Dog Sensitive men jag har färskfoder som bas. Jag har provat en hel del foder mer alla typer av färskfoder är verkligen det som jag tycker funkar bäst. Då man får ut maximalt näringsinnehåll och undviker tillsatser som många gånger kan ge upphov till allergier, oregelbundna fällningsperioder etc.
Brago, sund hundmat och Nordic är bra färskfoder. Just nu äter mina hundar "korvar" från Scan som är lätta att förvara i vår lilla frys ;)
Om vi ska prata om just torrfoder har jag flera bekanta som kör standard och säger att det ska vara väldigt bra.
1st choice äter cockrarna och Kiira. Sheltiepojkarna har nu börjat äta Royal Canin Satiety för deras leder samt för att hålla vikten (båda är kastrerade) i skick. Nöjd med båda fodren. Dock är inte RC lika bra för pälsen som 1st Choice.
Standart original äter min Mira.
Mycket bra. Fin päls, bra i magen, Prisvärt!