Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettlek-och-rörelse
Läst 788 ggr
jur-kand
2007-04-20 17:56
0

Ett tips!

När jag hade min schäfer tidigare och även nu när Sheltien Spunk har kommit in i mitt liv så har jag haft pipleksaker i bl a plast. Det jag gör när pipet blir för jobbigt (vilket ju inte behöver ta många minuter…) är att jag "dödar" pipet genom att sticka in en potatissticka (ni vet en sån där lång smal stålpinne som man känner om potatisen är klar eller ej…) genom hålet och trycka sönder pipisen genom att göra hål i den. Då tystnar den och den väser endast fortsättningsvis när luften trycks in och ut…Mycket bra tycker jag och mina öron (och grannarna) och hundarna verkar tycka det är lika roligt ändå trots att pipet inte är kvar! Bara ett tips om….som kan vara bra att ha…

Paulines
2007-04-21 11:59
0

Smart! tack för tipsen!

Jojsan
2007-06-26 21:48
0

bra tips :) hundarna hör ju "väsandet" tydligare än oss så det kanske är därför som de fortfarande gillar leksaken ^^ :P

Prizma_o_Kristall
2007-06-26 21:58
0

Det allra bästa är ändå att ta bort hela pipgrejen som sitter inuti. Då det lätt kan ramla ur och hunden kan sätta i halsen. För i och med att hunden biter på den så ramlar den till slut bort:)

Så mitt tips: Ta bort hela "pipröret". För att undvika kvävning…

Annars var ditt tips jättebra:)

Kramar//Carro

Othello
2007-06-26 23:25
0

Gjort så nån gång jag också att jag "dödar den" & sen har jag haft en med pip som han får leka med en stund om han varit duktig eller jätte snäll =)

Ronja06
2007-06-27 00:44
0

Smart tips!

Mvh Emelie Förlägen

Fistfullofsilver
2007-06-27 00:50
0

Köpte Silver en gummitärning(hundleksak ) piper inte ,

Den var kul för den studsar inte logiskt utan kan ge sig av åt vilket håll som helst- vi hade jättekul, både jag & hunden när jag kom hem från jobbet, man får ju roa sig med nå´t inne, i ösregnet!

Undrar vem som hade roligast jag eller hunden?

Han verkade gilla den iallafall, den var lagom stor för hans mun också.

Jojsan
2007-06-27 00:54
0

haha men den kanske studsar och förstör något då? :O ;D