Tratt på...igen :-(
Ja så var det dags för Jappe att gå med tratt igen då
.
Upptäckte i förrgår att han bitit sönder höger baktass totalt mellan de yttre tårna o under, mellan trampdynorna. Ilsket rött och sårigt. På med tratt och boka tid till vet då jag inte kunde se nåt och halt var han inte heller.
Igår var vi in till vet som kunde konstatera att han i övrigt var en frisk o pigg hund men varför han bitit sönder tassen kunde hon inte svara på.
Så nu är det tratt på, smörja med viatop flera ggr per dag och kortisontabletter som gäller. Han är mkt missnöjd!
I morse efter morgon prommisen när jag skulle smörja så såg jag att det spruckit upp mellan tårna och var blodigt och guckigt, stackars liten vad är det med tassen!?
Bara hoppas klådan lägger sig och att det läker ihop snabbt så han slipper all skit. Min stackars lilla oturs kille…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Hoppas för er skull och Jappes skull att det blir bättre :)
Stackaren! Hoppas han blir snabbt bra!
Tråkigt! Hoppas att det snart går över!
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Usch va tråkigt, hoppas allt läker. :)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Stackarn :( hoppas det läker snabbt.
//Jonnix
Låter inget kul alls för han! Hoppas det ger sig snart…
Tack snälla!
Verkar iaf som den värsta klådan börjat lägga sig, han klarar av att vara utan tratt under bevakning ett par timmar i stöten innan han vill dit o slicka igen. Allt som går åt rätt håll just nu är uppskattat.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Idag fick jag o Jappe nog av tratten
! Är rätt skavd i ansiktet då han sin vana trogen ska sova mkt nära mitt ansikte och med tratten på så…ja, ingen av oss har sovit gott de snaste nätterna om jag säger så
.
Idag åkte skiten av och på åkte en barnstrumpa och lite kirurgtejp. Blev finfint och Jappe(+jag) är sååå nöjd
!
Vad bra och skönt för er att hittat ett annat sätt för honom än tratten :)
//Jonnix
Som dem säger: alla sätt är bra som fungerar!
Funkade en dag sen började han tokslicka strumpan sjöblöt.
Så…tratt på, igen
.
Hur går det för er?
Precis, hur går det?! 
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Se denna tråd…
http://sheltie.ifokus.se/discussions/508a230bd3b4fd45e4017032-mystiska-tassen?discussions-1
känns hopplöst…